Deze commercial verwijst naar Ikdraaggeenwapen.nl, een informatieve site met user generated content.
Credits:
Creatie: Ard Brunnekreef, Patrick Wijnhoven (UbachsWisbrun/JWT)
Account: Michiel van de Graaff, Charlene Thomas, Leontien Twijnstra
RTV: Carine Crielaers, Hannah Kooren
Online: Alexandra Jongkind, Anne-Britt van Uchelen, Fanny Spijker
Fotografie/regie: Paul Ruigrok
3D Animatie: Hectic Electric
Muziek & geluid: Geert van Gaalen (Studio de Keuken)
Internet: Oberon Medialab
Voor:
Deze indringende commerical is mooi gemaakt en vat de boodschap goed samen in beeld en tekst. Ook wordt de call-to-action goed opgevolgd online. De site Ikdraaggeenwapen.nl biedt meer informatie en mogelijkheden voor eigen bijdragen van jongeren. Dit maakt het onderwerp aantrekkelijker voor deze moeilijk doelgroep.
Tegen:
De grote vraag bij dit soort bewustwordingscampagnes is altijd of het wel werkt. Niet iedereen zal direct naar de site gaan om een bijdrage te leveren. Maar dat kun je amper een minpunt noemen, want ook niet elke ontvanger van een commerciële boodschap rent direct naar de winkel om dit product aan te schaffen.