Online marketing niet grootste prioriteit van marketeers

Online marketing niet grootste prioriteit van marketeers
, Presenter
@hugolouter

Marketing_trends_2008Online marketing staat hoog op de prioriteitenlijstjes van marketeers, evenals duurzaamheid en milieubewustzijn. Maar de marketing basics zijn belangrijker dan ooit: klanttevredenheid, customer retention, segmentatie en ROI staan in het middelpunt van de belangstelling. Babyboomers worden langzaam uit het centrum van de aandacht verdrongen door Generatie X en Generatie Y.

Dat betogen onderzoekers van Anderson Analytics die in opdracht van de Marketing Executives Networking Group het rapport Top Marketing Trends for 2008 opstelden. In het onderzoek werden ruim 600 Amerikaanse (senior) marketeers ondervraagd.

Globalisering
De onderzoekers stellen vast dat  China (52 procent) en India (20 procent) op de golven van de globalisering steeds meer interesse van marketeers opwekken. Andere ontluikende landen en gebieden als Oost-Europa, Brazilië, Rusland en Mexico worden door de grote meerderheid niet als mogelijke markten gezien.

Offshoring
Outsourcing en offshoring worden door een meerderheid van de marketeers met argwaan bekeken. 77 procent van de ondervraagden antwoordde desgevraagd dat hun bedrijf in het geheel geen gebruik maakt van offshoring. Niet verbazend als je dit plaatst naast de vaststelling dat de helft van de senior marketeers er niet over piekert om enig onderdeel van de marketingfunctie te outsourcen. Iets minder dan 25 procent staat hier welwillend tegenover.

Demografie
Welke demografische groep is het belangrijkst voor marketeers? 88 procent van de ondervraagden wijst de babyboomers aan. Deze groep wordt echter op de voet gevolgd door generatie X (86 procent), Hispanics (86 procent), vrouwen (85 procent) en generatie Y (84 procent).

(Dit bericht verscheen ook op In feite)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • China, India en Zuid-amerika zijn gebieden die over een paar jaar keihard over on heen denderen.

    geplaatst op
  • Zie onderstaand onderzoek voor aanvullende conclusies mbt de inzet van online marketinginstrumenten in de Nederlandse markt.
    Marketingmix overwegend traditioneel

    geplaatst op
  • @Paul: bedankt, sluit mooi aan bij de Amerikaanse resultaten

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.