ReclameReview: Sanex

ReclameReview: Sanex
, Hardcopy
@davidbrinks

Sanex toont lef met deze commercial.

Credits:
Bureau: Maarten van de Vijfeijken, Scato van Opstall (FHV BBDO)
Account: Judith Weijers, Emilie Duqué
RTV Producer: Niko Koot
Productiemaatschappij: Caramel Pictures
Producer: Peter Zeven
Regisseur: Andreas Grassl
Offline: Kevin Whelan
Muziek: Sizzer Amsterdam
Verantwoordelijk bij klant: Mylene Heystek, Brieke Hillen

Voor:
Respect voor Sanex om een commercial te laten schieten zonder tekst of zelfs een afsluitende url. Het enige dat je aan het einde in beeld ziet, is het packshot van de douchegel waar het om gaat. Voor de rest is het alleen maar schoonheid: sfeervol geschoten beelden die goed bewerkt zijn (de blauwe kleur is altijd aanwezig) en een schitterend achtergrondnummer. Erg mooi om naar te kijken en het valt zeker op in een reclameblok vol schreeuwende filmpjes die allemaal zo grappig mogelijk willen zijn.

Tegen:
Een mooi filmpje maken is één ding, maar werkt het ook? Kijkers zien pas aan het einde van de commercial dat het om Sanex gaat. Alleen oplettende reclamekijkers zullen de blauwe kleur van de beelden direct associëren met het merk. Verder wordt er niet verteld om welk product het precies gaat of waarom dit product zo goed is. De verschijning van Pieter van den Hoogeband zou dus genoeg moeten zijn om mensen dit product te laten kopen. Dat is een grote gok, lijkt mij.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Vergeet niet dat we aan het begin van een Olympisch jaar staan. Dit is de kickoff van een campagne die nog minimaal 9 maanden gaat duren. Daarin staan PvdH en het zwemmen centraal. Hier worden we dus alvast in de mood gebracht. Volgens Sanex (of de zwembond of PvdH) moet deze campagne een half miljoen zwemmers (of Sanex-gebruikers) opleveren. Dus dan mag je rustig beginnen. De zweminstructie die Pieter hierin prachtig geschoten geeft staat daarbij centraal. Mooi gedaan toch.

    geplaatst op
  • Eerlijk is eerlijk: een schitterende commercial; geweldige beelden! Een waardige opvolger van de cyclus met Rintje Ritsma in de jaren negentig. Het is inderdaad de start van een campagne die rondom de Spelen een climax zal bereiken, dus de herkenning zal gedoseerd worden opgebouwd. Of het inderdaad in grote getale mensen het zwembad in zal krijgen blijft de vraag; jammergenoeg is zwemmen een 'lastige' sport, gezien het feit dat de drempel eenvoudigweg hoger is dan een rondje rennen of een uurtje fitnessen...

    geplaatst op
  • Een prachtige commercial met VdH in een hoofdrol. Zou iemand bij de KNZB en Sanex hebben stilgestaan bij wat nu is gebeurd tijdens het EK Zwemmen? VdH griep, Sanex verkouden of zoiets? Die vraag kwam bij me op toen ik deze commercial voorbij zag komen, terwijl ik zat te wachten op de samenvattingen in Studio Sport. En dat in de wetenschap dat Van den Hoogenband al lang niet meer actief zou zijn op het EK. Gelukkig zijn de Spelen pas in augustus.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.