Website van jaar 2007

Website van jaar 2007
, ANWB
@mdebruin

Het einde van het jaar komt dichtbij. Ook dit jaar is er weer een verkiezing van de website van het jaar. Heerlijk, kunnen er weer een aantal mensen zichzelf op de borst kloppen. Dit jaar zijn er twee verkiezingen. Marco schreef er al eerder over een van de twee verkiezingen. Stemmen doen we nog steeds graag, blijkt uit de tussenstand. De beide verkiezingen lopen sinds kort en hebben al erg veel stemmen verzameld. Naast borstklopperij voor de genomineerden, is het ook een verkapte manier om snel veel emailadressen te verzamelen.

Website van het jaar verkiezing 1
Website: www.websitevanhetjaar.nl. De publieksprijs ‘Website van het Jaar’ wordt jaarlijks uitgereikt aan de meest populaire website van Nederland. Tussen 15 november en 13 december 2007 kan iedereen zijn stem uitbrengen. De site is open sinds vrijdag en inmiddels hebben meer dan 50.000 mensen gestemd. De site is dan ook momenteel erg traag. Deze verkiezing Website van het Jaar is een initiatief van ID Projects BV. Dit jaar heeft STIR haar naam aan deze verkiezing verbonden, zo blijkt uit de website. Op basis van het Marktmonitor onderzoek van STIR worden in elke categorie de tien meest populaire websites genomineerd. In het privacy statement op de site kun je lezen waarom ID Projects deze verkiezing houdt: “Door uw persoonlijke gegevens via deze site aan ons te verschaffen geeft u toestemming aan ID Projects BV om deze persoonlijke informatie te verzamelen, te bewaren en te gebruiken voor bovenstaande doeleinden”. Verder schrijven ze “Alleen met uw nadrukkelijke toestemming zullen zij uw gegevens doorgeven aan derden. In een dergelijk geval zullen wij u niet alleen uw goedkeuring vragen, maar tevens aangeven wie die derde partij is.”

Website van het jaar verkiezing 2
Website: http://www.onlineawards.nl. Van 1 november tot 10 december kunnen internetgebruikers hun favoriete website selecteren en een score geven aan de inhoud, de navigatie en het ontwerp van de site. Deze verkiezing voegt er dus een element aan toe. Deze verkiezing van de website van het jaar 2007 is een initiatief van online-marktonderzoeker Metrixlab in samenwerking met diverse mediapartners. Hoe de selectie van de genomineerden tot stand zijn gekomen staat niet op de website. Vorig jaar brachten meer dan 300.000 mensen hun stem uit en kreeg de verkiezing de steun van veel bekende websites, staat te lezen op deze website. De winnaars worden in de nationale media (print en web) bekendgemaakt en mogen gedurende één jaar op hun site vermelden dat ze gewonnen hebben. Inmiddels hebben hier al meer dan 185.000 mensen gestemd. Als je wil stemmen, dan blijkt waarom MetrixLab haar naam heeft verbonden aan deze verkiezing: het is een verkapte manier om panelleden te werven. In het privacy statement staat hierover: “Mensen die deelnemen aan het onderzoekspanel voor websites krijgen e-mailberichten van MetrixLab, PanelPartners of Opinionbar met informatie of een uitnodiging voor een onderzoek.”

Durven jullie nog te stemmen? Op wie gaan jullie stemmen? Mocht je genomineerd zijn en in beide verkiezingen winnen, ga je dan twee logo’s op je site zetten?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Met betrekking tot de tweede verkiezing, mis ik iets of moet je echt elke stem apart per e-mail bevestigen?! Je krijgt in ieder geval per stem in een categorie een mailtje, al het lijkt er wel op dat je met het laatste mailtje al je stemmen in één keer kunt activeren. Wat een baggersysteem zeg, das al een reden om voor websitevanhetjaar.nl te kiezen..

    geplaatst op
  • Van de tweede vind ik het erg leuk, gezien Partyflock eindelijk eens erkenning heeft gekregen. In principe is zeer veel wat je op internet tegenkomt een verkapte manier om gegevens te verzamelen. Ik plaats ook een advertentiecampagne van een telecom gigant, waarom zou ik dan niet mijn leden oproepen om te stemmen.

    Ik hecht er geen enorme waarde aan, maar het is wel leuk om de reacties van onze leden te peilen op mijn nieuwsbericht hierover. Erg leuk om te zien hoe trouw en betrokken men is. En leuk dat ik eens niet ergens voor heb moeten likken of slijmen om toch een mail te krijgen met 'U bent genomineerd' :)

    geplaatst op
  • Inmiddels zijn de winnaars van de online awards bekend:

    Populairste automotive site
    Autotrader.nl

    Beste automotive site
    Autowereld.com

    Populairste telecom site
    Bellen.com

    Beste carrière site
    Bijbanen.nl

    Beste entertainment site
    Celebscene.nl

    Beste nieuws site
    DePers.nl

    Beste community
    Girlscene.nl

    beste reis site
    Hotelplan.nl

    Populairste community
    Hyves.nl

    Populairste entertainment site
    Musicals.nl

    Beste telecom site
    Phonehouse.nl

    Beste gezondheidssite
    Pinkribbon.nl

    Beste televisie en radio site
    Radio538.nl

    Beste navigatie site
    Route.anwb.nl

    Populairste navigatie site
    Routenet.nl

    Populairste televisie en radio site
    TVGids.nl

    Beste ISP site
    Tiscali.nl

    Populairste nieuws site
    Tweakers.net

    Populairste ISP site
    Upclive.nl

    Populairste gezondheidssite
    Valtaf.nl

    Populairste portal
    Vrouwonline.nl

    Populairste reis site
    Waarbenjij.nu

    Populairste shopping site
    marktplaats.nl

    Beste portal
    nl.Wikipedia.org

    Beste shopping site
    pdashop.nl

    Populairste carrière site
    volkskrantbanen.nl

    Beste video site
    123video.nl

    Beste sport site
    Feyenoord.nl

    Beste zoekmachine
    Google.nl

    Beste financiële site
    IEX.nl

    Beste games site
    Spelpunt.nl

    geplaatst op
  • Op NOS.nl lees ik dat Google.nl de grote winnaar is geworden van de andere verkiezing (websitevanhetjaar.nl)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.