Dove Onslaught opvolger succesvolle Evolution-video

Dove Onslaught opvolger succesvolle Evolution-video
, ING Groep
@evr

Vorige week lanceerde Dove in het kader van de in 2004 gestartte Campaign for real beauty een nieuwe commercial. Eerder speelde al een 96-jarig model de hoofdrol en werd de waarheid achter een fotoshoot getoond in Dove Evolution. Deze laatste commercial was een viraal succes met de nodige parodieën en twee Grand Prix’s tot gevolg.

 

Dit keer speelt een 7-jarig meisje de hoofdrol in de commercial genaamd ‘Onslaught’ met als centrale boodschap: ” Talk to your daughter before the beauty industry does.”

Het schoonheidsideaal bij meisjes neemt dramatische vormen aan, concludeerde Dove dan ook vorige week op een congres over zelfdestructief gedrag bij meisjes in Utrecht aldus Marketing Online. Volgens Dove worden meisjes via de media aangespoord te lijken op fotomodellen die op foto’s met kunstmatige ingrepen extra slank en mooi zijn gemaakt. Iets waar recent het kabinet ook al moeite mee lijkt te hebben. Ondanks deze discussie heb ik niet gevoel dat deze nieuwe commercial de Dove Evolution zal evenaren, maar wellicht heb ik het mis.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Het heeft niet de magie van de vorige commercial maar is opnieuw prachtig. Opnieuw van Ogilvy neem ik aan?

    geplaatst op
  • @Marco: Ja, Ogilvy is opnieuw het verantwoordelijk bureau.

    geplaatst op
  • Bronlink is goed, maar Molblog is in dit geval Marketingonline.nl

    geplaatst op
  • hmm ik vind de reclame goed, maar toch zet ik hier mijn vraagtekens bij; is dit niet gewoon (makkelijk) inspelen op het heersende sentiment onder een bepaalde doelgroep?
    Komt op mij niet als oprecht over eerlijk gezegd.....

    geplaatst op
  • @Elsbeth: thx. Aangepast!

    geplaatst op
  • "is dit niet gewoon (makkelijk) inspelen op het heersende sentiment onder een bepaalde doelgroep?"
    Als ik naar de gemiddelde campagne kijk lijkt inspelen op heersende sentimenten bij doelgroepen helemaal niet zo makkelijk. Eerder is gebrek aan relevantie in zwang, heb ik soms het gevoel. Het doelgroepinsight is hier zelfs heel sterk gevonden en orgineel als je het mij vraagt. Maar dat staat allemaal vast al ergens.

    Als je punt is dat Dove eigenlijk sluw inspeelt op iets waar ze zelf schuldig aan zijn, dan ben ik het ergens wel met je eens. Het zou een beetje in de categorie kunnen vallen waar de toetjesprijs met 20 cent wordt verhoogd en die 20 cent dan schenken aan een goed doel, waar je ook gewoon het geld van de reclamecampagne die je eraan besteedt aan een goed doel had kunnen geven en verder je kop had kunnen houden. Maar daar verkoop je niet meer toetjes door en bouw je geen merk mee.

    De vraag is natuurlijk eigenlijk of de consument het allemaal nog pikt. Dove rekt het hiermee in elk geval weer verder op. Een kort onderzoekje onder vrouwelijke collega's wijst vooralsnog in de richting van "hypocriet" en "te confronterend". Ik ben benieuwd. ;)

    geplaatst op
  • Als je dan toch het idee voor de hele campagne leent van een concurrent (Dove's representatie van echte schoonheid), je vervolgens laat inspireren voor evolution door Ministerie van gezondheid, Zweden had ik eigenlijk niet iets verwacht dat evolution zou overtreffen.

    Benieuwd hoe snel de spoof hierover verschijnt. Ik vond re-evolution in elk geval briljant...

    geplaatst op
  • Pete Blackshaw is bezig met een interessante analyse mbt deze campagne.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.