Protestlied van George Baker rondom ABN Amro overname

12 september 2007, 06:58

De overnamestrijd van ABN AMRO leidt ook online tot campagnesites van voor- en tegenstanders. De drie banken, Fortis, Royal Bank of Scotland (RBS) en Banco Santander, richtten zich sinds kort via een speciale website tot het ABN AMRO-personeel, in de hoop de medewerkers te kunnen overtuigen van hun goede bedoelingen. Na een gortdroge juridische tekst te hebben geaccepteerd, wordt getracht duidelijk te maken dat werken bij de overgenomen bank aantrekkelijk blijft. Vakbond De Unie is erg blij met de online informatie, maar is erg sceptisch zo valt te lezen in DagHet is fantastisch dat het consortium met deze website is gekomen. Maar ze maken een geweldige fout. Niet alles draait om de kop, om de ratio. Het gaat ook om het ABNhart. Het is een Amsterdamse bank, die een eigen cultuur heeft opgebouwd. Fortis heeft geen cultuur. En nu komt zo’n Rotterdamse bank, sponsor van Feijenoord, die denkt die hele cultuur weg te kunnen poetsen met zo’n site.

In het kader van de overname van ABN AMRO heeft dezelfde vakbond een unieke actie als steunbetuiging aan de werknemers van ABN AMRO. Dit keer geen stakingen of betogingen maar een speciaal ‘No people, no profit’-lied inclusief videoclip geschreven door George Baker op de melodie van ‘No woman, no cry’ van Bob Marley. Het geheel is geproduceerd door Viking Entertainment en te beluisteren op de campagne-site www.nopeoplenoprofit.nl met artikelen rondom thema No people, no profit. Downloads zijn beschikbaar in mp3, ringtones en pdf, dus meezingen maar 😉 Iemand de videoclip al online ergens gespot?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    chi666

    Wat mij dan weer opvalt is dat Fortis ineens een Rotterdamse bank is. Volgens mij toch echt uit Utrecht hoor, Utrecht en Brussel. Dat ze Stad Rotterdam ooit hebben overgenomen, daarmee de Feyenoord sponsoring geërft (georven?) hebben en bedachten dat dat lucratiever was dan Utrecht sponsoren maakt het geen Rotterdamse bank. Net als trouwens ABN geen Amsterdamse bank is. ABN AMRO staat namelijk (wie weet het nog) voor Algemene Bank Nederland en de AMRO is… Amsterdam Rotterdam Bank.

    Tja, vakbonden….


    12 september 2007 om 09:00
    moojen

    @Bas Inderdaad een typische reactie van de vakbonden. Negatieve uitlatingen over iets waar je geen flauw benul over hebt.


    12 september 2007 om 09:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief