• Mobile
    wordt gesponsord door

Camp Okutta - Verrassend vakantiekamp voor kinderen

Camp Okutta - Verrassend vakantiekamp voor kinderen
,


Met dit filmpje kunnen we kennismaken met Camp Okutta, een vakantiekamp voor kinderen. En één waar tijdens het verblijf wel hele speciale activiteiten worden ontplooid. Zo leren de kinderen hier granaten gooien, door mijnenvelden lopen en met AK-47 geweren schieten. Plannen om je kinderen ook hierheen te sturen na het bekijken van de introductiefilm en de goede uitleg van kampleider Ryan? Hier vind je de adresgegevens en het programma van Camp Okutta.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 14 reacties op dit artikel

  • Heel knap.

    geplaatst op
  • In Amerika zou zo'n kamp een gat in de markt zijn.

    geplaatst op
  • Het is natuurlijk niet echt en het schijnt een goede rel veroorzaakt te hebben in de pers.

    "Knap gemaakte hoax-site voor een avontuurlijk kinderkamp waar de kids kunnen leren omgaan met ak-47’s, granaten en mijnenvelden. En ‘s avonds een bezoekje kunnen verwachten van de begeleiders.
    En jawel. Meteen rellen in de pers."

    MAW goed gedaan!

    geplaatst op
  • he sorry, clue verklapt...het artikel moest dat juist voorkomen...maar het ging mij om de rel die het veroorzaakt...Pers nemen het dus gewoon lekker over zonder te kijken blijkbaar...Geweldig!

    geplaatst op
  • @Carl: ik begrijp de link met de plug van jouw eigen bericht niet?

    @Paul, iets beter lezen. Het artikel waar jij via de Zapruder link aan refereert, laat zien dat sommige mensen in Toronto inderdaad erg geschokt waren omdat ze vonden dat een dergelijk kamp in Canada echt niet kan. De boodschap van de afzender is inderdaad dat zo'n kamp nergens in de wereld echt kan, maar dat het toch gebeurt. En dat we ons daarover zouden moeten opwinden. Ik vind het een prachtig voorbeeld waarmee een nfp maatschappelijk bewustzijn kan creëren via een persoonlijke schok-reactie.De reacties van de voorbijgangers laten in ieder geval zien dat ze daar in geslaagd zijn.

    geplaatst op
  • @Danielle: War Child's campagne richt zich alleen op de problemen in 'ver van mijn bed'-landen, terwijl ook kinderen in het vlak onder Canada liggende USA getraind worden om met wapens om te gaan. Vandaar dat linkje naar mijn berichtje over de "My parents teach me personal responsibility"-campagne.

    geplaatst op
  • @Carl
    Precies

    En nog iets, ik vind die schrikkende beentjes in het filmpje nogal zielig. "White trash children" inzetten voor iets "beyond comprehension". Het doet de discussie oplaaien, maakt het zelfs een beetje lachwekkend, maar wie trekt nu werkelijk zijn portemonnee?

    geplaatst op
  • @Carl: persoonlijk vind ik kindsoldaten nog behoorlijk wat anders dan amerikaanse kinderen leren een wapen te gebruiken. En de video speelt juist in op het feit dat dergelijke wanstaltige zaken in een ver-van-mijn-land gebeuren waardoor we er minder door geraakt worden.

    @Annet: tuurlijk dat is altijd de vraag zeker voor ideële organisaties. Al lijken me het creëren van awareness voor dergelijke zaken en het koppelen van Warchild aan een dergelijke cause en daardoor het trekken van nieuwe supporters (al dan niet betaald) ook een doel op zich. Bij het werven van fondsen gaat het mi zowel om geldelijke als menselijke 'resources' voor nfp-organisaties.

    geplaatst op
  • @Danielle: En wat is je mening t.o.v. bewapende kinderen in combinatie met dit?

    geplaatst op
  • @Carl
    JESUS! Verschrikkelijk.

    geplaatst op
  • Was Jesus Camp maar een viraaltje van Warchild. Op dit soort campen worden kinderen letterlijk 24 uur per dag gehersenspoeld met de jezus-hoax, en klaargestoomd voor een oorlog tegen ongelovigen. De parallel met Palestijnse kinderen en een bepaald jeugdclubje uit Duitsland is gemakkelijk gelegd. Kijk deel twee van Dawkins' The Root of All Evil en leer dat Amerikaanse kinderen getraumatiseerd de Hell-show verlaten na het zien van beangstigende toneelstukjes over de plek waar ze terecht komen als ze niet aan de zijde staan van onze zgn schepper. Goed potje angst marketing.

    @ Dannielle Jansen: creëeren van awareness? Dergelijke cause? Nieuwe supporters? Menselijke resources? Praat je in het echt ook zo?

    geplaatst op
  • Het bleef nog even in mijn achterhoofd doorsudderen waar deze campagne mij aan deed denken: de amnesty campagne "it's not happening here but it's happening now" (http://commercial-archive.com/node/129885)

    @ Mrbngl: nee, alleen als ik niet nadenk

    geplaatst op
  • @Danielle: zie ook dit Reuters bericht.

    The United States has 90 guns for every 100 citizens, making it the most heavily armed society in the world, a report released on Tuesday said.

    (...)

    On a per-capita basis, Yemen had the second most heavily armed citizenry behind the United States, with 61 guns per 100 people, followed by Finland with 56, Switzerland with 46, Iraq with 39 and Serbia with 38.

    (...)

    France, Canada, Sweden, Austria and Germany were next, each with about 30 guns per 100 people, while many poorer countries often associated with violence ranked much lower. Nigeria, for instance, had just one gun per 100 people.

    geplaatst op
  • Welkom in Kamp Kufa

    Receptie
    "We halen de kinderen op wanneer het ons uitkomt, meestal als kinderen van school terugkomen. Plaatsen komen vrij als kinderen gewond raken of verdwijnen."

    AK-47 Schieten
    "Op onze schietbaan leren kinderen te schieten met een AK-47; een ideaal licht wapen voor kinderen."

    Dezelfde variant is nu dus in Nederland.

    Campagne concept: John st
    Website design: Bouke van Veen
    Banner ontwerp: Rhino creations
    Vertaling tekst: Annelyn Close
    Montage en geluidsregistratie: United Broadcasting Facilities
    Voice-over: Patrick Scholten
    Advertentie/Banners: Sp!ts, Webads
    Hosting: Hostnet
    Mailing: Qball

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.