Camp Okutta – Verrassend vakantiekamp voor kinderen

27 augustus 2007, 13:47

Met dit filmpje kunnen we kennismaken met Camp Okutta, een vakantiekamp voor kinderen. En één waar tijdens het verblijf wel hele speciale activiteiten worden ontplooid. Zo leren de kinderen hier granaten gooien, door mijnenvelden lopen en met AK-47 geweren schieten. Plannen om je kinderen ook hierheen te sturen na het bekijken van de introductiefilm en de goede uitleg van kampleider Ryan? Hier vind je de adresgegevens en het programma van Camp Okutta.

Na jarenlang bij de rijksoverheid gewerkt te hebben, ben ik nu werkzaam als zelfstandig adviseur (AmaZingg) en adviseer ik over web 2.0 ontwikkelingen. De focus van AmaZingg ligt vooral op het gebruik van het web en virtuele werelden door politieke, educatieve en charitatieve/nfp-instellingen. Zo blog ik op ecritures.nl uitgebreid over het gebruik van digitale media in de Amerikaanse presidentscampagne en op amazingg.nl over Second Life. Verder schrijf ik regelmatig artikelen voor zeer diverse bladen als Fonsenwerving, Tennis, Uitvaart ed over webontwikkelingen.

Categorie
Tags

12 Reacties

    T.

    Heel knap.


    27 augustus 2007 om 14:46
    paul

    he sorry, clue verklapt…het artikel moest dat juist voorkomen…maar het ging mij om de rel die het veroorzaakt…Pers nemen het dus gewoon lekker over zonder te kijken blijkbaar…Geweldig!


    28 augustus 2007 om 05:00
    ecritures

    @Carl: ik begrijp de link met de plug van jouw eigen bericht niet?

    @Paul, iets beter lezen. Het artikel waar jij via de Zapruder link aan refereert, laat zien dat sommige mensen in Toronto inderdaad erg geschokt waren omdat ze vonden dat een dergelijk kamp in Canada echt niet kan. De boodschap van de afzender is inderdaad dat zo’n kamp nergens in de wereld echt kan, maar dat het toch gebeurt. En dat we ons daarover zouden moeten opwinden. Ik vind het een prachtig voorbeeld waarmee een nfp maatschappelijk bewustzijn kan creëren via een persoonlijke schok-reactie.De reacties van de voorbijgangers laten in ieder geval zien dat ze daar in geslaagd zijn.


    28 augustus 2007 om 05:15
    mangold

    @Danielle: War Child’s campagne richt zich alleen op de problemen in ‘ver van mijn bed’-landen, terwijl ook kinderen in het vlak onder Canada liggende USA getraind worden om met wapens om te gaan. Vandaar dat linkje naar mijn berichtje over de “My parents teach me personal responsibility”-campagne.


    28 augustus 2007 om 05:37
    Annet

    @Carl

    Precies

    En nog iets, ik vind die schrikkende beentjes in het filmpje nogal zielig. “White trash children” inzetten voor iets “beyond comprehension”. Het doet de discussie oplaaien, maakt het zelfs een beetje lachwekkend, maar wie trekt nu werkelijk zijn portemonnee?


    28 augustus 2007 om 05:49
    ecritures

    @Carl: persoonlijk vind ik kindsoldaten nog behoorlijk wat anders dan amerikaanse kinderen leren een wapen te gebruiken. En de video speelt juist in op het feit dat dergelijke wanstaltige zaken in een ver-van-mijn-land gebeuren waardoor we er minder door geraakt worden.

    @Annet: tuurlijk dat is altijd de vraag zeker voor ideële organisaties. Al lijken me het creëren van awareness voor dergelijke zaken en het koppelen van Warchild aan een dergelijke cause en daardoor het trekken van nieuwe supporters (al dan niet betaald) ook een doel op zich. Bij het werven van fondsen gaat het mi zowel om geldelijke als menselijke ‘resources’ voor nfp-organisaties.


    28 augustus 2007 om 06:08
    Annet

    @Carl

    JESUS! Verschrikkelijk.


    28 augustus 2007 om 07:08
    Mrbngle

    Was Jesus Camp maar een viraaltje van Warchild. Op dit soort campen worden kinderen letterlijk 24 uur per dag gehersenspoeld met de jezus-hoax, en klaargestoomd voor een oorlog tegen ongelovigen. De parallel met Palestijnse kinderen en een bepaald jeugdclubje uit Duitsland is gemakkelijk gelegd. Kijk deel twee van Dawkins’ The Root of All Evil en leer dat Amerikaanse kinderen getraumatiseerd de Hell-show verlaten na het zien van beangstigende toneelstukjes over de plek waar ze terecht komen als ze niet aan de zijde staan van onze zgn schepper. Goed potje angst marketing.

    @ Dannielle Jansen: creëeren van awareness? Dergelijke cause? Nieuwe supporters? Menselijke resources? Praat je in het echt ook zo?


    28 augustus 2007 om 08:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!