Nieuwe Marcom top100 van augustus

Nieuwe Marcom top100 van augustus
, ING Groep
@evr

De nieuwe Marcom top100 van deze maand staat weer online. Trendmatcher.nl is deze maand opnieuw de grootste stijger, een mooie prestatie. Ook het weblog van Marie-José Klaver doet het goed en staat eveneens deze maand in de top10 van grootste stijgers. De top10 is vrij stabiel, hoewel BlueAce 3 posities daalde ten gunste van Frank-ly, Adfoblog en Ymerce.

Grootste dalers zijn deze maand Brandstage met een daling van 62 posities , Patrick Petersen (-47 posities), en Webdrain (-42 posities). Hoogste binnenkomer in de top100 is Gerard Bierens weblog over over web 2.0, library 2.0 en life 2.0.

Afgelopen maand was er het nodige nieuws rondom de Marcom top100.

 

Binnenkort met Technorati ranking.
Marco vroeg zich eerder deze maand bijvoorbeeld af welke Nederlandse blogs de meeste autoriteit hebben en vergeleek daarbij de ranking van Technorati met de positie in de Marcom top100. Dit leidde tot een goede discussie met als uitkomst dat we de ranking van technorati als extra factor gaan meenemen bij bepaling van de positie in de Marcom top100. Joost de Valk bood spontaan aan zijn hulp met een script hiervoor.

We zullen binnenkort de wijziging doorvoeren en het script aanpassen dat momenteel alleen Google Pagerank ophaalt. Joost de Valk bood hiervoor spontaan al een script aan. Dit is deze maand nog niet gebeurd. Het was te kort dag in een periode met de nodige vakanties. De crew van Onstuimig.nl gaat er binnenkort mee aan de slag. Moeten we meteen even kijken hoe we het overzicht van de Marcom top100 zelf overzichtelijk houden met de extra technorati-factor erin. 

Marcom top100 als bron voor inspiratie.
Onze lijst met de beste Nederlandstalige Marketing & communicatieblogs geïntroduceerd op 1 december vorig jaar, blijkt ook een prima bron voor inspiratie te zijn gezien het aantal afgeleide initiatieven, die elke hun eigen insteek weer kiezen.

Op 23 juli maakte Todd Andrlik bekend dat hij een partnership is aangegaan met AdAge voor de Power150. Geïnspireerd door ons initiatief met de Marcom top100 zette Todd in januari van dit jaar de power150 op, een lijst van 150 Engelstalige top Marketing blogs. Goed om te zien dat er nu een samenwerking met een gerenommeerde partij uit volgt.

Een artikel van Martijn van Hulst met daarin een opmerking van Arnoud (o.a. Gezonderworden.nl) gemixt met Marcom top100 inspiratie, leverde deze maand een top25 van Nederlandse medische weblogs op bij het deze maand gelanceerde Medgadget.nl van Jan Martens. De positionering wordt met een wetenschappelijk aantal cijfers achter de komma berekend aan de hand van de gemiddelde Google pagerank van de homepage, de Technorati ranking, inblogs en inlinks, de Feedburner hits en circulatiegegevens, het gemiddelde aantal berichten en het gemiddelde aantal reacties. Jan, veel succes met de lijst en de verdere optimalisatie!

Fantastisch om te zien dat de Marcom top100 een mooie bron van inspiratie is voor nieuwe initiatieven.

Twitter de twit!
Voor de twitterholics a.k.a. twitterazi was er deze maand al eerder het nieuws dat we een Twitterbot hebben genaamd Marketingtwit die elke 30 minuten je de nieuwste titel en url van een artikel op Marketingfacts stuurt.

Een vergelijkbare additionele service bieden we nu ook via onze nieuwste twitbot genaamd Marcomtop100 deze stuur je elke 30 minuten de laatste 3 nieuwste titels en url uit de Marcom top100 blogs. Beide services lopen via twitterfeed waarbij je in principe alleen een bericht krijgt als er ook daadwerkelijk nieuwe artikelen zijn.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 15 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.