IAB VS geeft kijkje achter financiele gordijn

IAB VS geeft kijkje achter financiele gordijn
Het Interactive Advertising Bureau (IAB) in de VS geeft via een artikel in ClickZ een kijkje achter het financiële gordijn:
(...) With the departure announcement last week of the Interactive Advertising Bureau's general manager and SVP, Sheryl Draizen, and a CEO changeover in January, the trade group is undergoing a new stage in its evolution. The organization is over ten years old now, having overseen industry milestones like the dot-com bust and the first year total online ad industry revenues hit $1 billion in 1998. (...)
Zo lezen we dat het IAB in de VS 346 leden telt en in 2005 een omzet had van 5,2 miljoen dollar (omzetcijfers voor 2006 zijn nog niet beschikbaar). IAB CEO Randall Rothenberg heeft een jaarsalaris van 450.000 dollar (excl. bonus). Aardig om te zien dat het IAB in de VS een belangrijk deel van haar inkomsten haalt uit het Media Credit System (MCS) en de vacaturebank. In 2003 heeft het IAB een financiële injectie van 5,8 miljoen dollar ontvangen van een aantal grote uitgevers zoals AOL, Google, MSN, New York Times Digital en Yahoo!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.