Jeroen de Bakker weg bij TBWA

5 juli 2007, 04:49

Twee jaar nadat Jeroen de Bakker Qi verliet en ging werken bij TBWA vindt hij het tijd om weer te gaan ondernemen en verlaat hij TBWA. De afgelopen twee jaar vervulde Jeroen de Bakker daar verschillende functies, waaronder de eerste 16 maanden Managing Director van Tequila en daarna met Moniek Tersmette directeur Strategie & Innovatie van TBWA. Vanaf begin dit jaar heeft Jeroen de Bakker tevens Marc Huijbregts ondersteund met de overgang van de online-activiteiten van Tequila naar Agency.com.

Jeroen laat weten niet van plan te zijn een nieuwe Qi of Agency.com te starten, maar wil onder andere ‘branded applications’ ontwikkelen die de beloftes van merken tastbaar maken. BrandGossip.com wat binnen TBWA is ontwikkeld is hier een voorproefje van.

Jeroen, heel veel succes!

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

9 Reacties

    Karlijntje

    En Simon Neefjes vind (zonder t) het heel jammer dat hij weggaat, aldus het persbericht van TBWA


    5 juli 2007 om 06:15
    Edwin

    Met respect voor de persoon uiteraard, maar is dit nieuwswaardig voor Marketingfacts?


    5 juli 2007 om 06:49
    Henri van den Hoof

    Ik begrijp het belang van dit bericht eerlijk gezegd ook niet echt…


    5 juli 2007 om 06:59
    indira reynaert

    Jeroen lijkt wel een celebrity. 🙂 Ik zie dit nieuws op meerderde blogs staan…


    5 juli 2007 om 09:19
    Rudi de Groot

    Jeroen de Bakker is inderdaad een keyplayer. Relevante informatie dus! bedankt.


    5 juli 2007 om 14:36
    ewout@onedaycompany.nl

    Als iemand lof verdient voor zijn werk voor de online wereld, dan is het Jeroen wel. Succes met wat je gaat doen – hoop dat de vrijheid je meer inspireert dan de gebondenheid.


    5 juli 2007 om 19:22
    media

    Ik had vanmorgen bericht doorgesms’t aan Erik. Vind, zoals Erik ook al terecht aangaf, van sommige mensen binnen de branche het de moeite waard om te melden als ze een nieuwe stap maken. Jeroen de Bakker is er daar zeker één van.

    Jeroen ook van mij de felicitaties met deze stap. We praten na onze vakanties wel een keer bij over wat je nu precies gaat doen!


    5 juli 2007 om 19:50
    EJ

    Aanmatigende en domme reacties lees ik hier. Jeroen de Bakker heeft héél veel gedaan voor het imago van online marketing, en vooral richting communicatie. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dit moeizaam gaat, maar wel organisch moet gebeuren.

    De Bakker merkt dat dit niet snel gaat.

    De reclamewereld bekritiseren is 1.

    Deze verbeteren is 2.


    5 juli 2007 om 20:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!