Speelt jaloezie een rol bij reviews op blogs

Speelt jaloezie een rol bij reviews op blogs
{title}Nikon heeft een nieuw blogger relatie programma; “Picture This.” Het programma ziet er als volgt uit:
  • De uitvoering ligt bij New Media Strategies Team at MWW (zie interview met MWW)

  • Er zijn 50 bloggers uitgekozen, volgens mij werken er op dit moment 46 mee

  • Er is een testperiode van 6 maanden, aansluitend kan de camera met korting worden gekocht (opbrengsten gaan naar goed doel). Of de camera kan worden teruggestuurd of er kan nog eens 6 maanden mee gespeeld worden

  • Er is geen verplichting of zelfs maar een verwachting dat er over geblogt wordt. Er is wel een regel; als er over geblogt wordt dan moeten ze aangeven dat het gaat over het "Picture this" programma. Openheid.
In tegenstelling tot de Microsoft buzz - met haar Acer Ferrari - Windows Vista actie - heeft deze Nikon actie weinig negatieve reacties gehad.

Een blogger die niet meedoet in het Nikon programma zegt dat de campagne ook om jaloezie draait. Iets wat je veelvuldig in de reacties zag tijdens de Vista - Ferrari storm, was dat bloggers zich (serieus) afvroegen waar hun Vista test laptop bleef. Eric Eggertson van Common Sense PR, stelt dat het meer gaat dan alleen het noemen van een product. Het wordt zo neergezet dat, onder andere omstandigheden, jij het ook had kunnen ontvangen. Het gaat dus ook om jaloezie.

Enkele van de zeer zichtbare bloggers die mee doen zijn;  BL Ochman, de Viral Garden, Jason Clarke en Jaffe Juice.

De ontwikkelingen van de bloggers kun je volgen via een Flickr group; Nikon Picture This D80 project. Wat opvalt zijn de vele huis-tuin-en-keuken kiekjes die je ziet. Bij de keuze van de bloggers is duidelijk niet gekeken naar fotografische kwaliteiten. Dat kan ook want een uitgebreide test met de D80 door fanatieke Flickr gebruikers vond eind vorig jaar al plaats.

Er zijn overigens wel enkele negatieve reacties geweest over deze actie, als ook een sarcastische analyse.

Jaloezie?


Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Bloggers zijn net mensen.

    geplaatst op
  • Is bij auto's toch niet anders en als een blogger dan zegt dat ie geen jounalist is, moet je oppassen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.