Meer onlinemarketing, maar nog niet sociaal

Meer onlinemarketing, maar nog niet sociaal

Bedrijven in de industriële sector besteden in 2007 een steeds groter gedeelte van hun budget aan marketing. Daarbij wordt tevens een steeds groter aandeel van het marketingbudget door online marketing opgesnoept. Dat blijkt uit het “2007 Industrial Marketing Trends Survey”, dat is uitgevoerd door GlobalSpec (The Engineering Search Engine, hier meer over dit bedrijf).

GlobalSpec hield een trendsurvey onder managers, marketing en sales professionals in de industriële sector. Meer dan de helft van de respondenten zegt te verwachten dat hun bedrijf in 2007 meer zal uitgeven aan marketing dan in 2006. Slechts tien procent denkt dat het marketingbudget minder zal zijn dan in 2006. Hieronder nog een paar opvallende resultaten. (via: Marketingonline)

- Minder dan tien procent van de ondervraagden verwacht een stijging van het marketingbudget voor sociale media. De populariteit van marketing op weblogs en podcasts moet in de industriële sector nog door gaan dringen.

- Van de ondervraagden zegt 37 procent van plan te zijn een derde van het marketingbudget online te gaan besteden. Of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, dat is natuurlijk altijd een tweede. Maar de trend, die is alvast duidelijk.

- En, niet erg spannend: 73 procent van de respondenten zegt klantacquisitie en het genereren van leads als belangrijkste marketingdoel van 2007 te zien.

Voor degene die dol is op grafieken, percentages, staafdiagrammen en cijfers nog een toetje. Hier op Marketingcharts hebben ze de boel erg mooi geïllustreerd.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.