Future of Online Advertising

Future of Online Advertising

Future of Online Advertising

Jeremiah Owyang verwijst op zijn weblog naar een presentatie (pdf)  over de toekomst van online advertising en de impact van social media hierin. De presentatie werd gegeven tijdens Silicon Valley WebBuild afgelopen week.

Zelf ga ik zo op weg naar de cursus online mediaplanning waar vanochtend Rembrandt Smidt (Wilde Haren) zal starten met de basis van online mediaplanning. Vanmiddag zal eerst Peter Wiegman (Het medialoket) ingaan op STIR en de manier waarop STIR-data gebruikt kan worden voor online mediaplanning. Zelf zal ik in het tweede deel van de middag ingaan op de toekomst van online mediaplanning waarbij ik gebruik zal maken van de presentatie ‘Advertising in the digital age’ dat ik eerder hier besprak.


Delen



Er zijn 13 reacties op dit artikel

  • Succes vanmiddag!

    geplaatst op
  • Succes.
    Maar toch blijf ik het raar vinden dat mensen die nog nooit zelf aan online mediaplanning hebben gedaan hier een cursus over geven..... het lijkt me dat die het op papier misschien wel weten en gelijk hebben, maar in de praktijk het nog wel eens anders uit wil pakken (zeker m.b.t. klantrelaties etc.)

    geplaatst op
  • Wat een goede timing voor dit artikel. Vanmiddag spreek ik tijdens de "DDMA iLounge Power to the People" bijeenkomst over het belang van een social media strategie in een panel:

    La Comunidad – Igor Beuker
    BuzzCapture - Alex van Leeuwen
    Habbo Hotel - Christian Batist
    Favela Fabric - Sander Dullaart
    UPC - Gijs Wijsma

    Onderzoeksbureau Forrester publiceerde eerder dit jaar een rapport over social media. De belangrijkste conclusie uit het rapport is: "Beschouw toepassingen van social media niet als aparte concepten, maar formuleer deze in een samenhangende strategie die het merk versterkt en stem dit af op de mate waarin je doelgroep participeert in social media."

    Moet best interessant kunnen worden vanmiddag.

    Ten behoeve van de paneldiscussie worden op de (Adfo)resultblog vragen, issues, stellingen, etc verzameld. Dus heeft u vragen voor het panel? Of prikkelende stellingen die we kunnen inbrengen in de discussie? Neem dan even een kijkje op de resultblog. http://blog.adforesult.nl/site/entries/praat-mee-over-power-to-the-people//

    Christian Batist

    geplaatst op
  • @kw: huh? nog nooit aan online mediaplanning hebben gedaan? Volgens mij moet je je toch echt wat beter verdiepen in de sprekers van vandaag! Rembrandt staat overigens op dit moment het podium te presenteren. Rembrandt kennen we als interim interactive manager bij o.a. Mediaedge:cia Interactive, OER, Qi en voormalig .bone. Begin nu toch wel nieuwsschierig te worden naar jou ervaring koningwoning!

    geplaatst op
  • @Christian: veel succes vanmiddag!

    geplaatst op
  • Rembrandt heb ik mee samengewerkt Marco.... ik had het meer over jou. Heb met jou vorig jaar bij Picnic erover gehad.... als ik me goed herinner vertelde je me toen wat je gedaan had... en daar zat geen Meidaplanning bij. Ik heb zelf bij MindShare gewerkt, op KPN.

    geplaatst op
  • @kw: ik heb vanaf 2001 traditioneel online mediaplanning gedaan voor campagnes van bedrijven als Essent en Amicon (Menzis), heb in die periode diverse cross-media onderzoeken gedaan en ben sinds een aantal jaren betrokken bij 'nieuwe' vormen van online mediaplanning zoals search, affiliate advertising, blogvertising, etc. Dus dat geen ervaring valt dus best mee ;-)

    geplaatst op
  • @Christian
    Jammer dat ik daar nu niet bij kan zijn, is het een terugkerend event?

    geplaatst op
  • @Marco: Bedankt!
    @Annet: Ik hoop het, maar kan het niet met zekerheid zeggen. Ik werd uitgenodigd door Johan van Mil, van MailMedia.

    geplaatst op
  • oh boy.... my bad!
    EXCUSES!
    P.s. meerdere mensen zijn betrokken bij nieuwe vormen van online mediaplanning.... het is alleen anders als mediaplanner/-strateeg... heb aan beide kanten gewerkt (voor MS bij Lycos gewerkt, waar onder andere de innovatieve chat met chatbots en virale games als de 'fight club' en 'quiz show' vandaan kwamen) dus 'k weet het verschil.... en jij dus ook ;-x

    geplaatst op
  • Maakt niet uit kw, laten we er maar vanuit gaan dat je er al weer een tijdje uit bent ;-)

    Heb net mijn deel gepresenteerd; leuke discussie geworden met Rembrandt over traditionele vs nieuwe vormen van online advertising. Nu maar hopen dat de cursisten niet gedesillusieerd naar huis gaan!

    geplaatst op
  • Ik vond het in elk geval interessant vandaag. Erg inspirerend!

    geplaatst op
  • Leuk om te horen Caroline, thx!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.