VAC: Telegraaf Classified Media zoekt Webanalist

14 mei 2007, 10:02

Telegraaf Classified Media (TCM) is 100% dochter van Uitgevers Maatschappij de Telegraaf, waarin alle vraag en aanbodactiviteiten zijn ondergebracht. Deze BV bestaat momenteel uit 7 zelfstandig werkende business units, te weten: Speurders.nl, Vacaturekrant.nl, Woonkrant.nl, AutoTelegraaf.nl, Online Reizen, Bohil Media, Relatieplanet/IWD, welke o.a. worden ondersteund door de afdelingen Servicedesk Sales Support, IT-productmanagement en Online Marketing.

Binnen de afdeling Online Marketing zijn we op zoek naar een vooruitstrevende web analist.

De functie:

Je speelt een zeer belangrijke rol in het succes van onze websites. Je weet exact wat er op de sites gebeurt en stelt aan de hand van je gegevens én je expertise adviezen op voor de business unit managers en online marketeers. Uiteraard houd je nauwlettend in de gaten of jouw adviezen ook het gewenste resultaat opleveren.

Binnen deze functie zoeken we een persoon die ervaring heeft met het analyseren van data met als doel het optimaliseren van de websites en daarmee het verhogen van het rendement. Je werkt samen met online marketeers, business unit managers en product- en sitemanagers.

Binnen de Telegraaf Media Groep (TMG) werken we met Omniture, de wereldmarktleider op het gebied van webanalytics. Wij gebruiken hun belangrijkste product, SiteCatalyst. Je zal na een intensieve training optreden als dé interne SiteCatalyst-deskundige.

Webanalytics is binnen TCM (én TMG) een nog jonge discipline, waarin veel te pionieren valt. Vanzelfsprekend liggen er veel kansen om door te groeien. Aan jou de keus of je die kansen pakt!

Werkzaamheden:

• Analyseren en rapporteren website-data en bezoekersgedrag

• Support bij analytische vraagstukken

• Optimalisatie en waar nodig implementatie van Omniture SiteCatalyst

• Beheren Omniture-configuratietags

• Uitvoeren van A/B-analyses and Multivariate-testing

• O.b.v. analytische resultaten aanbevelingen geven naar de Business Units

• Proactief identificeren van marktontwikkelingen op het gebied van webanalytics.

• Ontdekken van patronen in de data en deze vervolgens omzetten naar concrete acties binnen de organisatie

Profiel:

• HBO/WO-niveau

• Affiniteit met data en groot cijfermatig inzicht

• Ervaring met data-analyse bijvoorkeur met een webanalytics pakket

• Proactief, vooruitstrevend en zelfstandig

• In staat om complexe vraagstukken helder en duidelijk voor de organisatie te vertalen in concrete actiepunten

• Gedetailleerd en punctueel

• In staat om op strategisch niveau mee te denken met de Business Unit.

• Verbaal en schriftelijk sterk

• Is op de hoogte van internettechnologie en de marktontwikkelingen op dit gebied.

• In staat om merkoverstijgend te denken

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Olger Kistemaker, 020-5853525. Je sollicitatie stuur je per e-mail naar o.kistemaker@telegraaf.nl.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!