Corporate Blogging in België

Corporate Blogging in België
Het Antwerpse communicatieadviesbureau Leads United voerde recentelijk een telefonisch onderzoek uit onder 70 communicatieverantwoordelijken van bedrijven naar de houding van Belgische ondernemingen tegenover bedrijfsblogs. DigiMedia heeft de belangrijkste resultaten op een rij gezet:
  • 93% van de ondervraagden claimt blogs te kennen;
  • 37% leest blogs, maar slechts 4% schrijft er zelf één;
  • slechts 6% van de ondernemingen heeft momenteel een bedrijfsblog geïmplementeerd;
  • slechts 4% van de ondernemingen heeft een intern blogbeleid;
  • 1/3 van de ondervraagden ziet het potentieel van bedrijfsblogs in;
  • slechts 2 van de 70 ondervraagden monitoren systematisch blogs voor hun bedrijf;
  • 87% van de de PR/communicatiemanagers ziet blogging vooral als een potentiële tool voor externe communicatie.
In Nederland werd een vergelijkbaar onderzoek gedaan medio zomer 2006 door Porter Novelli. Evenals in Nederland is de belangrijkste conclusie dat men redelijk op de hoogte is van het bestaan van blogs en de invloed van blogs maar dat er nog erg weinig mee wordt gedaan. Belgische pioniers op het gebied van bloggen zoals Philippe Borremans (IBM) en Kris Hoet (Microsoft) geven het signaal dat ook Belgische bedrijven op zijn minst de blogosfeer zouden moeten monitoren.


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.