• Mobile
    wordt gesponsord door

CSI op Joost

CSI op Joost

CSI op Joost Content is king. Daarom zijn de goede naam van de oprichters van Joost en de peer to peer technologie niet voldoende om van Joost een succes te maken. Content is nodig. In mijn eerdere posting (let vooral op de reacties) gaf ik al aan dat er verschillende contentpartners waren die het nu karige Joost gingen versterken. Vandaag wordt bekend dat daar een belangrijke partners bij komt. CBS, maker van de hitseries CSI, CSI Miami en CSI NY, is in de boot gestapt, net als eerder al Viacom (MTV). Daardoor wordt ook duidelijk waarom CBS niet in het initiatief van NBC en FOX is gestapt.

UPDATE
De deal met Joost is onderdeel van een veel bredere online strategie van CBS. Er is een CBS Interactive Audience Network opgericht, waarmee CBS haar online kijkers een gelijkwaardige positie aanbiedt als de gewone kijkers via TV. De CBS-programma’s komen inclusief reclame onder meer op AOL, Microsoft, CNET Networks, Comcast, Joost, Bebo, Brightcove, Netvibes, Sling Media en Veoh. Daarmee wordt vooral YouTube kalt gestellt.

De dagelijkse dosis Grissom, Horatio en Mac is nu via de kanalen van Joost te bewonderen. Daarmee wordt het voor eerst interessant hoe de wereldwijde dekking van Joost zich verhoudt tot de regionale uitrolstrategie van de Amerikanen. Immers bij hen zijn de series eerder te zien dan in de rest van de wereld. Het zou mooi zijn als deze regionalisering direct op de schop ging. Maar bestaande contracten (in Nederland met RTL voor CSI) staan dat nog in de weg. CBS opteert voorlopig alleen voor de VS. Maar daar weten de meeste mensen op internet wel raad mee.

Uit het persbericht van Joost:
Janus Friis, oprichter van Joost: “Om kijkers van Joost de bekroonde programma’s van CBS aan te kunnen bieden, is echt opwindend. Het is een duidelijk signaal dat wij aan kwalitatieve contentpartners hechten alsmede een garantie aan onze kijkers dat zij een betrouwbare bron hebben voor hun favoriete programma’s en klassiekers.”

Yvette Alberdingk Thijm, executive vice president, content strategy and acquisition van Joost: “Wij zijn zeer verheugd over het partnerschap met CBS. Het is de belangrijkste aanbieder van eersteklas programma’s voor het televisiepubliek. CBS kwam al in een vroeg stadium naar Joost toe. Het Joost platform sluit perfect aan op de hoge distributiekwaliteit van CBS’ franchise properties. Via dit partnerschap wil CBS de zeer gewaardeerde televisieprogramma’s beschikbaar maken voor nieuw en bestaand publiek. De programma’s zullen toegankelijk gemaakt worden in een community-gebaseerde, interactieve omgeving die de reeds bestaande distributiemodellen aanvult.”

 


Geplaatst in

Delen



Er zijn 16 reacties op dit artikel

  • Eindelijk een alternatief voor de klere herhalingen van CSI bij RTL, om gek van te worden!

    geplaatst op
  • @erik: er zitten ook nieuwe afleveringen tussen, maar RTL lijkt af en toe willekeurig met de volgorde van de uitzendingen om te gaan. Slordig , maar als ik het goed begrijp verleden tijd met m'n Joost-account ;-)

    geplaatst op
  • yess!! heb net de invite binnen, geweldig!

    geplaatst op
  • @Ronald: Dat bedoelde ik ook. Prima als ze zeggen 't is komkommertijd we doen herhalingen komende 2 maanden, dan weet je waar je aan toe bent, maar nu is er vaak geen touw aan vast te knopen.

    geplaatst op
  • En ik BLIJF maar denken dat die artikelen over mij gaan... IJdele hoop...

    geplaatst op
  • Joost werkt met channels en op die channels kun je programma's kiezen. Ik kan me voorstellen dat de channels per locatie en jaar maken, zodat je makkelijk kunt navigeren naar de aflevering van je keuze.

    geplaatst op
  • Ben nou toch wel nieuwsgierig aan het worden iemand een invite over? .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

    geplaatst op
  • Ik ben wel benieuwd hoe ze 'regionalisering' willen aanpakken. Als het aan mij ligt liever geen scheiding van content maar als ze de mainstream mee willen pakken zalertoch iets van ondertiteling verzorgt moeten worden.

    Heb nog invites over voor de liefhebbers btw...

    geplaatst op
  • @ Jochem,
    Terechte opmerking. Onze subtitles zijn nog relatief makkelijk in te voegen, maar wat denk je van de nasynchronistatie voor de rest van de wereld?

    geplaatst op
  • Spannend hoor. Doe mij ook eens een invite ;-)

    geplaatst op
  • CBS probeert bij zijn distributiedeals omschrijving revshares van 90/10 te bewerkstelligen. Dat wil zeggen 90% voor CBS, 10% voor de distributiepartner. Is dat een haalbare zaak denken jullie? Of is het meer een 'pre-negotiations offer' van CBS?

    geplaatst op
  • @ Samuel,
    In principe werkt Joost met 50/50, maar ze zijn er samen uitgekomen. De content van CBS zal Joost veel waard zijn.

    geplaatst op
  • @Annet
    Kun je je mail adres doorgeven?

    .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

    geplaatst op
  • NewTeeVee heeft een erg interessante visie op één van de web 2.0 aspecten van Joost: metadata maken, sharen en tagging.

    Imagine a personalized TV channel that only serves you shows your friends are literally talking about. Or think about the way this could transform programming itself. What if the Lost folks didn’t do their next Alternative Reality Game on the web, but in Joost itself, allowing you to collaborate with your friends and collect clues while watching the show?

    geplaatst op
  • kan iemand mij ook een invite sturen ik ben benieuw! .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

    geplaatst op
  • haha, hier nog iemand die zeer geinteresseerd is in Joost en de ontwikkeling daarvan.. dusschh.. mocht er nog een invite over zijn dan ontvang ik die graag! :) ( ferox at hotmail.com )

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.