CSI op Joost

13 april 2007, 13:01

CSI op Joost Content is king. Daarom zijn de goede naam van de oprichters van Joost en de peer to peer technologie niet voldoende om van Joost een succes te maken. Content is nodig. In mijn eerdere posting (let vooral op de reacties) gaf ik al aan dat er verschillende contentpartners waren die het nu karige Joost gingen versterken. Vandaag wordt bekend dat daar een belangrijke partners bij komt. CBS, maker van de hitseries CSI, CSI Miami en CSI NY, is in de boot gestapt, net als eerder al Viacom (MTV). Daardoor wordt ook duidelijk waarom CBS niet in het initiatief van NBC en FOX is gestapt.

UPDATE

De deal met Joost is onderdeel van een veel bredere online strategie van CBS. Er is een CBS Interactive Audience Network opgericht, waarmee CBS haar online kijkers een gelijkwaardige positie aanbiedt als de gewone kijkers via TV. De CBS-programma’s komen inclusief reclame onder meer op AOL, Microsoft, CNET Networks, Comcast, Joost, Bebo, Brightcove, Netvibes, Sling Media en Veoh. Daarmee wordt vooral YouTube kalt gestellt.

De dagelijkse dosis Grissom, Horatio en Mac is nu via de kanalen van Joost te bewonderen. Daarmee wordt het voor eerst interessant hoe de wereldwijde dekking van Joost zich verhoudt tot de regionale uitrolstrategie van de Amerikanen. Immers bij hen zijn de series eerder te zien dan in de rest van de wereld. Het zou mooi zijn als deze regionalisering direct op de schop ging. Maar bestaande contracten (in Nederland met RTL voor CSI) staan dat nog in de weg. CBS opteert voorlopig alleen voor de VS. Maar daar weten de meeste mensen op internet wel raad mee.

Uit het persbericht van Joost:

Janus Friis, oprichter van Joost: “Om kijkers van Joost de bekroonde programma’s van CBS aan te kunnen bieden, is echt opwindend. Het is een duidelijk signaal dat wij aan kwalitatieve contentpartners hechten alsmede een garantie aan onze kijkers dat zij een betrouwbare bron hebben voor hun favoriete programma’s en klassiekers.”

Yvette Alberdingk Thijm, executive vice president, content strategy and acquisition van Joost: “Wij zijn zeer verheugd over het partnerschap met CBS. Het is de belangrijkste aanbieder van eersteklas programma’s voor het televisiepubliek. CBS kwam al in een vroeg stadium naar Joost toe. Het Joost platform sluit perfect aan op de hoge distributiekwaliteit van CBS’ franchise properties. Via dit partnerschap wil CBS de zeer gewaardeerde televisieprogramma’s beschikbaar maken voor nieuw en bestaand publiek. De programma’s zullen toegankelijk gemaakt worden in een community-gebaseerde, interactieve omgeving die de reeds bestaande distributiemodellen aanvult.”

food expert | trend watcher | speaker | author | podcast host | newsletter: Gijsbregt fileert | de Buik

Categorie
Tags

14 Reacties

    evroekel

    Eindelijk een alternatief voor de klere herhalingen van CSI bij RTL, om gek van te worden!


    13 april 2007 om 13:40
    ronaldtervoert

    @erik: er zitten ook nieuwe afleveringen tussen, maar RTL lijkt af en toe willekeurig met de volgorde van de uitzendingen om te gaan. Slordig , maar als ik het goed begrijp verleden tijd met m’n Joost-account 😉


    13 april 2007 om 13:45
    Bart

    yess!! heb net de invite binnen, geweldig!


    13 april 2007 om 15:10
    evroekel

    @Ronald: Dat bedoelde ik ook. Prima als ze zeggen ’t is komkommertijd we doen herhalingen komende 2 maanden, dan weet je waar je aan toe bent, maar nu is er vaak geen touw aan vast te knopen.


    13 april 2007 om 15:23
    jdevalk

    En ik BLIJF maar denken dat die artikelen over mij gaan… IJdele hoop…


    13 april 2007 om 18:34
    Gijsbregt

    Joost werkt met channels en op die channels kun je programma’s kiezen. Ik kan me voorstellen dat de channels per locatie en jaar maken, zodat je makkelijk kunt navigeren naar de aflevering van je keuze.


    13 april 2007 om 19:11
    Jop

    Ben nou toch wel nieuwsgierig aan het worden iemand een invite over? jop@yes2web.nl


    14 april 2007 om 09:15
    Jochem

    Ik ben wel benieuwd hoe ze ‘regionalisering’ willen aanpakken. Als het aan mij ligt liever geen scheiding van content maar als ze de mainstream mee willen pakken zalertoch iets van ondertiteling verzorgt moeten worden.

    Heb nog invites over voor de liefhebbers btw…


    14 april 2007 om 09:20
    Gijsbregt

    @ Jochem,

    Terechte opmerking. Onze subtitles zijn nog relatief makkelijk in te voegen, maar wat denk je van de nasynchronistatie voor de rest van de wereld?


    14 april 2007 om 09:29
    Annet

    Spannend hoor. Doe mij ook eens een invite 😉


    14 april 2007 om 09:50
    Gijsbregt

    @ Samuel,

    In principe werkt Joost met 50/50, maar ze zijn er samen uitgekomen. De content van CBS zal Joost veel waard zijn.


    14 april 2007 om 11:23
    Jochem

    @Annet

    Kun je je mail adres doorgeven?

    jbokkers@live.nl


    14 april 2007 om 11:29
    Pim Heegen

    kan iemand mij ook een invite sturen ik ben benieuw! notrashpls@hotmail.com


    14 april 2007 om 22:51
    Hendrik

    haha, hier nog iemand die zeer geinteresseerd is in Joost en de ontwikkeling daarvan.. dusschh.. mocht er nog een invite over zijn dan ontvang ik die graag! 🙂 ( ferox at hotmail.com )


    16 april 2007 om 11:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!