Europese wedstrijd voor Web 2.0 startups
Vanuit Spanje wordt er een Europese wedstrijd voor startende Web 2.0 initiatieven georganiseerd. De wedstrijd staat open voor zowel bestaande bedrijven als personen die een web 2.0 initiatief hebben ontwikkeld.
“Submissions are accepted for blogs, wikis, social networks or any other website which makes a high use of Web 2.0 components, such as tags, RSS or Ajax. The contest will value not only the quality of the website but also its business sense.”
De definitie van een web 2.0 initiatief is een project dat minimaal 50% van de traffic komt uit web 2.0 zaken zoals hierboven beschreven. Het is dus een breed opgezet evenement, maar wel met een zeer gerespecteerde jury, waarin Nederland via Guido van Nispen vertegenwoordigd is. Met dank aan An de Jonghe.
LOL, nou wat 2.0 zeg, AJAX (Dynamic HTML) bestaat al 10 jaar.
Blogs al 15 jaar, Wiki’s ook al vele jaren.
Een stel marketeers vond het wel interesant om al deze oude shit onder 1 noemer web 2.0 te noemen.
Hoe lang blijven we nog door gaan met dit soort flauwekul?
Ik heb zelf ook niet heel veel met de term 2.0 maar als je de term dan gebruikt lijkt mij dat blogs, wiki’s en zeker het gebruik van AJAX zeker onder deze noemer vallen. Dat de meest vooruitstrevenden inmiddels bezig zijn met web 3.0 of 4.0… en dat er toevallig 10-15 jaar terug ooit een blogje is geschreven, ok… maar de meeste sites waren 5-10 jaar geleden nog gewoon informatiepagina’s/foldertjes.
@Stijn, en de meeste blogs zijn nu wel pareltjes van informatie?
Ik vind dat de huidige blogs, over het algemeen een stuk slechter. De meeste blogs zijn meer linkdumps en copy/paste artikelen.
heb me toch maar even aangemeld met Bizzies…
web2.0 is voor mij voornamelijk user generated content. begrijp net als sjors niet echt wat er web2.0 is aan ajax en/of rss.
@Doron, ik denk dat het alles zegt met ‘voor mij’. Ajax an RSS vallen standaard zeker onder het ‘web 2.0′ verhaal als je naar de definities kijkt die de guru’s / bedenker (O’Reilly) ervoor gebruiken 🙂
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!