• Usability & design
    wordt gesponsord door

Recensies van online kopers worden steeds belangrijker

Recensies van online kopers worden steeds belangrijker

Uit een onderzoek van BizRate Research onder bijna 2.000 online kopers blijkt dat ervaringen met webwinkels en reeds aangekochte producten door andere online kopers steeds belangrijker wordt. De ervaringen met webwinkels en producten zijn na de prijs de belangrijkste factor om een keuze te maken. Dit zijn de belangrijkste conclusies van online kopers die prijsvergelijkingsites gebruiken om tot de juiste keuze te komen voor wat betreft webwinkels en producten.

In 2007 hebben 49% van de online kopers aangegeven dat prijs de belangrijkste factor is om een vergelijking te maken. Ten opzichte van 2003 is dit met 9% gedaald. Feedback van andere online kopers nam in belangrijkheid toe. Het percentage online kopers die feedback belangrijk vinden nam toe met 11%.

Kopers die aanbiedingen onbetrouwbaar lijken, gaan als nog te rade bij collega kopers en baseren daar voor een groot deel hun beslissing op, aldus een woordvoerder van prijsvergelijkingsite Shopzilla. Uit een andere studie van BizRate blijkt dat ruim 80% van de online kopers dat klanttevredenheid (feedback of ratings) een beetje tot zeer belangrijk wordt gevonden.

Voor de webwinkeleigenaren onder ons zullen de uitkomsten van dit onderzoek niet schokkend zijn. Webstatistieken zullen dit ongetwijfeld uitwijzen. Toch zijn er nog veel webwinkels die deze functionaliteit niet hebben. Kortom, recensies kunnen een sterke bijdrage leveren aan het verhogen van de conversieratio.


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.