Recensies van online kopers worden steeds belangrijker

4 april 2007, 09:10

Uit een onderzoek van BizRate Research onder bijna 2.000 online kopers blijkt dat ervaringen met webwinkels en reeds aangekochte producten door andere online kopers steeds belangrijker wordt. De ervaringen met webwinkels en producten zijn na de prijs de belangrijkste factor om een keuze te maken. Dit zijn de belangrijkste conclusies van online kopers die prijsvergelijkingsites gebruiken om tot de juiste keuze te komen voor wat betreft webwinkels en producten.

In 2007 hebben 49% van de online kopers aangegeven dat prijs de belangrijkste factor is om een vergelijking te maken. Ten opzichte van 2003 is dit met 9% gedaald. Feedback van andere online kopers nam in belangrijkheid toe. Het percentage online kopers die feedback belangrijk vinden nam toe met 11%.

Kopers die aanbiedingen onbetrouwbaar lijken, gaan als nog te rade bij collega kopers en baseren daar voor een groot deel hun beslissing op, aldus een woordvoerder van prijsvergelijkingsite Shopzilla. Uit een andere studie van BizRate blijkt dat ruim 80% van de online kopers dat klanttevredenheid (feedback of ratings) een beetje tot zeer belangrijk wordt gevonden.

Voor de webwinkeleigenaren onder ons zullen de uitkomsten van dit onderzoek niet schokkend zijn. Webstatistieken zullen dit ongetwijfeld uitwijzen. Toch zijn er nog veel webwinkels die deze functionaliteit niet hebben. Kortom, recensies kunnen een sterke bijdrage leveren aan het verhogen van de conversieratio.

What about user experience! Al meer dan 10 jaar ben ik werkzaam in de online scene. Ik analyseer door zowel kwalitatieve als kwantitatieve technieken in te zetten, wat gebruikers nodig hebben, hoe zij zich gedragen op internet en welke drijfveren zij hebben. Met deze verkregen inzichten help ik bedrijven en organisaties hun klanten en relaties te begrijpen en te kijken welke kansen zij hebben om de user experience te verbeteren en te innoveren. Specialiteiten ● UX Research : (remote) usability testen, eyetracking, groepsdiscussies, face-to-face interviews, enquêtes, AB en Multivariate testen, card sorting, tree testen, taakanalyse, Google Analytics ● UX Design : customer journey mapping, user flows, user scenario’s, persona’s, navigatie -en contentstructuur , informatie architectuur, wireframing Alles voor zowel desktop, mobiel, tablet en apps. U kunt mij altijd benaderen voor interim dienstverbanden of freelance opdrachten.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Is dit rapport ook ergens beschikbaar Robert Jan?


    4 april 2007 om 11:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief