• Mobile
    wordt gesponsord door

Indringende oproep voor stage

Indringende oproep voor stage
Als je een stage zoekt in de interactieve media en je wilt jezelf profileren, dan moet je dat op een creatieve en vernieuwende manier doen. Deze student van de HVA doet wel een heel indringende oproep voor een stageplaats.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 46 reacties op dit artikel

  • Opvallend is het zeker.. maarre als ik het zo hoor; op dergelijke stagiaires zitten op dit moment toch tientallen bedrijven te wachten??

    geplaatst op
  • jammer dat de achterkant erin is geplakt. En de mannetjes niet bewegen. Maar wel grappig concept. Inderdaad, niet super nodig, er zijn er genoeg, maar wel goed om misschien de betere plekken te bemachtigen.

    geplaatst op
  • Goh, na een stroom aan 'gijzelvideos' waaronder de group94 website, durf ik dit toch bepaald niet origineel te noemen... om over de uitwerking maar te zwijgen.

    geplaatst op
  • Idiote oproep, die zou ik dus nooit aannemen. Ik snap ook niet dat je dit post eerlijk gezegd.

    geplaatst op
  • @annet

    Jammer, doet iemand het een keer anders (iig als eerste voor een stageoproep) is het weer niet goed. Dus jij kiest liever een grijze muis met idem brief?

    geplaatst op
  • Mmm. Deze jongen moet bij mij op de opleiding zitten, waarschijnlijk een tweedejaars. Leuke manier om de aandacht te trekken, beetje jammer dat hij het concept niet wat verder heeft doorgevoerd. Ziet er uit als een soloproject; zelf geschoten en gemonteerd.

    Het was waarschijnlijk krachtiger geweest als hij de gijzelnemer ook had laten praten. Die had bijvoorbeeld 'losgeld' kunnen eisen omdat de gijzelaar zo waardevol zou zijn voor de kenniseconomie. Gevolgd door een opsomming van zijn kwaliteiten. Het losgeld had dan een paasei kunnen zijn, of iets anders ludieks. Ik noem maar iets geks. Wat meer power in het verhaal. Nu komt het toch een beetje huilerig over.. desondanks vind ik het lovenswaardig dat hij van de gebaande paden af durft te gaan!

    geplaatst op
  • Echt een waardeloze oproep. Kan ie zich niet op een normale manier profileren? Waarom belt ie niet gewoon naar een bedrijf waar hij graag een stage kan doen?

    geplaatst op
  • 1 woord: triest!

    geplaatst op
  • 1 woord: GEWELDIG! het is tenminste origineel. je moet uit de massa kunnen springen!...en hij heeft veel mensen jaloers weten te maken;)

    geplaatst op
  • tja, je moet er van houden

    geplaatst op
  • http://www.tijsvrolix.be is klasse. Werd hier een aantal weken door een kennis van Tijs op geattendeerd.

    @ Bas Zag dat jij de site hier ook al eens noemde. Wat vind jij van Tijs Vrolix z'n aanpak t.o.v. bovenstaande film op YouTube?

    geplaatst op
  • Ik ben via Marco gewezen op Thijs zijn site. Als ik het goed begrijp heeft hij gewoon geroepen dat hij een baan zocht, kreeg hij zoveel aangeboden (vooral ook via via) dat niet voor hem geschikt was en is hij er een site omheen begonnen. Tja, dat vind ik wel een aardig model. Vooral gewoon grappig.

    Hij loopt een ipod uit voor de baan die hij aanneemt. Zoals hij nu zelf op zijn site zet, er zijn veel van deze initiatieven. Op zich wel grappig.

    Bovenstaande film vind ik ok zich komisch. Niet super goed gedaan, en totaal niet nodig want er is vraag genoeg. Maar een ervaring voor iemand. Zelf geloof ik alleen niet in video recruitment vanuit de kandidaat, op een enkele functie na (presentator, video editor, etc).

    geplaatst op
  • Ik moet zeggen dat ik hier niet al te prettige associaties mee heb. In de US, Frankrijk, de UK en Italie zullen ze ook niet bepaald gecharmeerd zijn van deze video. Het is ook absoluut onnodig. Nu ik er zo over na denk zou ik hem n.a.v. deze video juist niet als stagiair aannemen. Met een klein beetje creativiteit had hij het ook op een andere manier kunnen doen. Maar mischien probeerde hij wel het aantal stagemogelijkheden te verminderen, dan is hij in zekere zin succesvol.

    geplaatst op
  • zo kan het ook: http://www.youtube.com/watch?v=cffkDY2EJBI

    ;-)

    geplaatst op
  • Al eerder zijn dit soort gijzelfilmpjes gemaakt ter promotie van het een en ander, dus origineel is het absoluut niet. Daarnaast is het de vraag of je dit soort associaties wil oproepen.

    Ik mis even de "creatieve en vernieuwende manier" waar de auteur van dit stukje het over heeft...

    geplaatst op
  • Waardeloos. Geen smaak, geen originaliteit, geen concept, beroerde video, beroerde audio, beroerde copy, beroerd script... Ik zou deze jongen absoluut nooit aannemen.

    geplaatst op
  • Geweldig filmpje, om even te reageren op Carl Mangold over de beroerde video en beroerde audio is natuurlijk een flauw punt om te benoemen als je kijkt naar de bron het is namelijk een youtube filmpje.

    Misschien niet totaal nieuw maar wel een nieuw jasje, leuk bedacht!

    geplaatst op
  • @Bas Smeenk: dat is niet helemaal waar. Dat de videokwaliteit matig is zal inderdaad aan YouTube liggen, maar de audiokwaliteit had veel beter gekund. Zeker omdat hij duidelijk aan nabewerking heeft gedaan.

    geplaatst op
  • Zeer respectloos. Bah.

    geplaatst op
  • Niet orgineel en smakeloos

    geplaatst op
  • @ Carl

    Je uit mijns inziens nogal op een vervelende manier kritiek op het filmpje. Als je kijkt naar het doel van het filmpje: op een onderscheidende manier solliciteren naar een stage denk ik dat hij juist heel goed in deze opzet is geslaagd. Als ik dit vergelijk met de toepassing van video op je site brandgage vind ik de uitwerking daarvan veel meer afbreuk doen van je beoogde doel dan deze video van de student in kwestie. Misschien is een klein generatieverschil hiervan de oorzaak, maar ik vind het meest smakeloos aan dit alles toch echt je reactie.

    geplaatst op
  • *afbreuk aan...

    geplaatst op
  • Zeker niet orgineel en ook niet motiverend voor het bedrijf waar voor deze jonge zou gaan werken. Nooit zal ik dit soort mensen aan nemen die het nodig vinden op deze manier de aandacht te trekken.

    Erg triets.

    geplaatst op
  • ik hoop dat de mensen die deze wijze van zelfpromotie 'origineel' vinden geen conceptuele of creatieve functie hebben binnen hun bedrijf ;-)

    geplaatst op
  • @Bas: Aan welk beoogde doel doet die uitwerking precies afbraak?

    geplaatst op
  • Ik vind hem geweldig! Weer eens wat anders dan slappe mailtje sturen naar bedrijven die vervolgens in hun spambox blijven hangen.

    geplaatst op
  • @Carl

    Ik bedoelde in mijn reactie dat ik de toepassing en inhoud van de video's op je website niet in positieve zin vindt bijdragen in wat je met je website wilt uitstralen. Het komt op mij zeer klinisch en té serieus over. De boodschap en missie van je bedrijf, waar ik met jou heel erg in geloof, wordt mijns inziens heel steriel gecommuniceerd waar vooral de inhoud en toonzetting van de video's debet aan is.

    Nogmaals ik ben flink wat jaartjes jonger dus kan mede daarom waarschijnlijk de "humor" van het studenten filmpje meer waarderen, maar ik vind als je, zoals jij in jouw reactie, kritisch bent op anderen je ook kritisch op jezelf moet zijn. Het blijft echter slechts mijn mening... ;)

    geplaatst op
  • @Bas: Je hebt gelijk met je opmerking dat de brandgage.nl website op dit moment te steriel is. Maar dat ligt volgens mij vooral aan 't feit dat je er nog steeds niet mee kunt interacteren; er moet echt retesnel een blog en een wiki in worden gehangen. Maar tja, tijd... tijd... tijd...

    geplaatst op
  • Is het niks om op MF bij jobs ook stagemogelijkheden te plaatsen?

    geplaatst op
  • We zijn aan het nadenken over een soort van prikbord Lennard; daar zouden we in de toekomst ook vraag voor stageplaatsen kunnen melden!

    geplaatst op
  • ...een blog en een wiki zullen de tenenkrommende ervaring van de brandgage video niet helpen. "wij zijn creative professionals" hoor ik dan... nee... deze student verdient beter. Het feit dat deze discussie losbarst geeft duidelijk aan dat het vernieuwend en origineel is. Mijn creative director mailde rond wie zijn adres kon achterhalen om hem uit te nodigen. Het werkt dus wel... en terecht. Good Job!

    geplaatst op
  • @Jap: de makkelijkste manier om erachter te komen wie dit is, is om even contact op te nemen met Mattijs Blekemolen, de stagecoördinator van de opleiding interactieve media. Telefonisch bereikbaar op 020 - 595 18 18 en per e-mail op .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

    geplaatst op
  • Ik vind het super. Deze meneer durft grenzen op te zoeken. En er is niet bang grenzen te overschrijden met het risico bijvoorbeeld hier op MarketingFacts onder vuur genomen te worden. Tweedejaars, dus nog lang niet volleerd, maar wel vol lef. Precies wat we nodig hebben in deze roerige tijden.

    Martijn Smeek, of Maarten Smeek, Martijn Sneek, Maarten Sneek, of hoe je naam ook precies is, mijn zegen heb je!

    geplaatst op
  • @Erwin
    Grenzen van de smakeloosheid zul je bedoelen ;-)

    Dit filmpje is om te huilen, zeker als je nagaat dat het nog wat nasurft op de angstgolf voor terrorisme, terwijl niemand meer bang is voor een aanslag, dus in die zin achterhaald. Verder is het een kopie van een slechte kopie, het filmpje van Victoria Koblenko, ook al zo'n gedrocht. Ook geen verplaatsing in de materie, dus respectloos. Als Martijn werkelijk een pistool op zijn hoofd gericht kreeg zou ie GOED acteren, nl. spontaan zijn broek bewateren. Martijn, rauschhhh, ga schappen vullen bij de AH.

    @Bart
    Ik kies liever een lekker ding met een brede grijns en een ferme handdruk, als ik de sollicitatie zou afnemen ;-)

    geplaatst op
  • @Annett: had ook niet gedacht dat je het met me eens zou zijn ;). Maar je zult toch wel met me eens zijn dat bedrijven die tientallen jaren in een vastgesleten patroon hebben gezeten, en nu de dwang voelen voor verandering, mensen nodig hebben die iets nieuws durven te proberen? Als je zo iemand aanneemt, dan kan de marketingdirecteur altijd nog zeggen: Martijn, nu ga je ff te ver, dus dit doen we niet? Beter dat als iemand die alleen binnen de bestaande kaders denkt.

    geplaatst op
  • @Erwin
    Het gaat mij in dit geval niet om het medium, YouTube leent zich uitstekend voor profilering van skills, maar het gaat me om de inhoud. Humor met een subtiele knipoog. Dat is de kunst.

    geplaatst op
  • Matthijs,

    je kunt mij emailen of bellen. Maandag beginnen?

    geplaatst op
  • Binnenkort gewoon je stageplek met een machinegeweer gaan opeisen... rete origineel en veel aandacht dus OK! (*kots*)

    geplaatst op
  • Opzich val je op deze manier wel op en dat is precies hetgeen wat hij wil bereiken neem ik aan. Ik vind een gijzelneming ook wat ongelukkig. Maar met het zoeken van een stage of een nieuwe baan moet je je wel onderscheiden. Je kan jezelf pas echt goed inhoudelijk presenteren als je op gesprek wordt uitgenodig, maar om dat te realiseren moet je opvallen tussen alle brieven en e-mails.

    Zo heb ik mij ook na mijn studie (3 jaar geleden) neergezet als merk met in de brief allemaal informatie over de levencyclus van het merk Bas en dat het merk toe is aan een nieuw merkenportfolio etc. etc. Daarbij een button en tas meegestuurd in de huisstijl van het merk Bas. Erg veel leuke reacties gehad, maar geen baan :(

    Maar hoe zouden jullie er tegen over staan als iemand op deze manier zou solliciteren op een vacature? En met deze manier bedoel ik een zelf gemaakt filmpje via youtube, dus geen gijzelneming maar gewoon een presentatie over zichzelf en zijn CV.

    geplaatst op
  • @Bas: solliciteren met een filmpje wordt denk ik veel gebruikelijker. Hier een voorbeeld van een bedrijf dat er zelfs specifiek om vraagt.

    Het kan overigens nog anders. De junior strateeg David Feenstra solliciteerde ruim 2 jaar geleden via een eigen weblog bij het bedrijf waar ik werkte. Zijn sollicitatie-aanpak bleek succesvol. Zo te lezen heeft David nu een jaar bij Qi gewerkt en is in november gestart bij Euro RSCG 4D. Wellicht zou hij er nu video op gezet hebben via YouTube. Ben eigenlijk wel benieuwd wat David vindt van deze aanpak.. Eens kijken of ik hem kan vinden..

    geplaatst op
  • ...gevonden! De insteek van de YouTube oproep vind ik niet heel sterk, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Het feit dat het filmpje hier is geplaatst en reacties oproept maakt de aanpak voor een groot deel geslaagd.

    Voor mijn eigen aanpak was het uitgangspunt dat ik wilde laten zien dat ik begrijp dat je als merk interactie op moet zoeken met de consument. Dat wilde ik niet zeggen, maar doen... een soort kleine interactieve campagne voor je eigen merk.

    Als ik nou de mogelijkheid had gehad om op eenvoudige wijze te reageren op de oproep, dan had ik 'm uitgenodigd om eens bij 4D langs te komen...

    geplaatst op
  • Ik heb de helft van de reactie doorgekeken: wat zijn jullie azijnpissers zeg! Hoe origineel waren jullie in je tweede jaar van je studie. Ga lekker fietsen jatten of op GeenStijl posten!

    geplaatst op
  • Schitterend !

    geplaatst op
  • "Erwin: solliciteren met een filmpje wordt denk ik veel gebruikelijker"

    Hier de stagezoektocht, inclusief filmpje, van Susana Gerrtis. Zij is Communicatie en Multimedia Design studente aan Hogeschool Rotterdam:

    http://www.kusumowati.com

    geplaatst op
  • zo weinig reacties... valt me vies tegen.

    geplaatst op
  • Zie ook MSAI Media van Maarten Smeenk

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.