• Mobile
    wordt gesponsord door

De Kabel in de 21e Eeuw

De Kabel in de 21e Eeuw

De aankondiging was al een tijdje via een banner op deze site te zien maar het is inmiddels ook definitief dat we vanuit Eventblogs.nl op 30 maart verslag gaan doen van het 8e jaarcongres ‘Kabel in de 21e Eeuw’. Volgens Euroforum de strategische netwerk- en actualiteitendag voor de kabel-, telecom- en omroepsector.

Moet eerlijk zeggen dat ik het de laatste tijd erg rustig vind op het gebied van triple play. Stilte voor de storm of heb ik het nieuws op dit gebied allemaal gemist? Het veranderende kijkgedrag van de consumentgedrag zal zich met de opkomst van themakanalen en personal video recorders in ieder geval verder doorzetten. Hoe spelen distributeurs en adverteerders daarop in? We zullen het straks allemaal horen (en wellicht lezen)!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Marco, triple play werkt niet. De 'triple behoefte' is er wel maar de consument wil niet opgehangen worden aan 1 leverancier. Op de Cebit heb ik een hele trits universele settopboxen mogen aanschouwen die alles kunnen. DVB-C (kabel) DVB-T (terristial). IPTV en UMTS of HSDPA. En dat allemaal via een enkele device. Dit is de toekomst naar mijn mening. Ontkoppeling van hardware en diensten.

    geplaatst op
  • De kabelaars onderzoeken nog stevig of er nog markt is voor hun multiplay aanbod. Ondertussen kan je niet eens echt vinden of het je nu geld oplevert of niet of bestaan de diensten niet. Daarom ga ik mee met Albert, maar nog een stap verder: de hardware wordt ontkoppeld van de carrier en de carrier weer van de diensten. Ofwel: abonnementen voor de het hebben van een verbinding in huis, maar betalen per gebruik van de dienst. Flatfee of per minuut/Mb/film/gesprek/etc.

    geplaatst op
  • Geen triple play meer dus maar vrije keuze uit hardware, carrier en diensten. Ben benieuwd! Zijn jullie er eigenlijk bij op 30 maart?

    geplaatst op
  • Een andere belangrijke factor is dat veel zaken gewoon nog niet op orde zijn.

    Triple pay betekend dat een provider zijn zaakjes op 3 gebieden op orde moet hebben en helaas is dat maar al te vaak niet op orde.

    UPC is goed in het verzorgen van de TV maar van internet baken zen niets (telefonie gaat tegenwoordig aardig)

    KPN kan heel goed (GEWONE) telefoon lijnen leveren, internet van KPN is echter weer "beroerd"

    XS4all is heel goed in het leveren van internet, echter, voor telefonie zijn ze weer redelijk duur en leveren daar niet de meer waarde die die wel gerealiseerd word met internet.

    In het verlengen de hier van speelt natuurlijk ook nog de discussie rond mobiel, het netwerk van KPN is superieur aan dat van de (meeste) andere providers, ik vind het niet gek dat niemand orange neemt, je hebt immers ook nergens bereik! zou je dat bedrijf dan ook voor je TV willen hebben?

    Kan een bedrijf in 3 of 4 diensten "de beste" in zijn? en dus ook het beste aansluiten bij de wensen van de klant!

    geplaatst op
  • Bij deze een korte reactie op de stellingen van Thomas Wouters. Gaat wellicht een beetje off topic, maar kon het niet laten. :)

    Er zijn inderdaad maar weinig partijen die zonder problemen en storingen een compleet pakket kunnen leveren van televisie, telefonie en internet. Ze zijn er overigens wel. Een wat kleinere kabelaar, Multikabel, lijkt de zaakjes wel goed op orde te hebben. Het lijkt ook zo makkelijk om met behulp van wat gratis software (en betaalde hardware) een telefoniedienst op te zetten. En welke kabelaar biedt storingsvrije digitale tv? Mijn ervaring is dat het signaal regellmatig niet sterk genoeg is (blokjes in beeld). Wellicht heeft dat ook weer met de decoder te maken die om de zoveel tijd even gereset moet worden..

    Wat betreft internet heeft UPC een ogenschijnlijk onuitwisbare imago schade opgelopen in de eerste jaren dat zij internet aanboden. Toen was er inderdaad een hoop mis, maar de laatste jaren draait de internetdienst prima. Los daarvan zijn er natuurlijk wel veel klachten over facturering, opgedrongen digitale decoders, etc.

    Verder zijn de ADSL-verbindingen die XS4ALL en KPN leveren in feite exact dezelfde producten. Ze maken gebruik van hetzelfde ADSL netwerk van KPN. Er zijn wel eens (lokale) storingen, maar die treffen dan alle providers die gebruik maken van het KPN DSL netwerk. Los daarvan heb je nog aparte ADSL netwerken van Orange, Tiscali en BBNed. Qua storingen ontlopen die netwerken elkaar bijzonder weinig. Het nivo (beschikbaarheid) van de ADSL verbindingen is vergelijkbaar.

    En of KPN nou echt het beste mobiele netwerk heeft? Mijn eigen ervaring is dat er andere netwerken zijn waarbij ik onderweg minder wegvallende verbindingen heb en ook binnnenshuis beter kan bellen.

    geplaatst op
  • Om gebruik te kunnen maken van Triple Play moet je wel over kunnen stappen. Maar de site van Tiscali (overstappendoejezo.nl) werkt andersom in ieder geval niet.

    Heb nu internet en telefonie van Tiscali en wil graag overstappen naar Tele2 of @home voor TriplePlay. Dat kan helaas alleen als ik eerst mijn vaste telefoonnummer (dat ik wel graag wil houden) terug laat zetten naar KPN (met een jaarcontract!) en pas daarna kan Tele2 of @home het overnemen.

    Als ik niet naar de KPN wil betekent dat dus of een hele hoop rompslomp of nog een jaar (maandcontracten kennen ze niet) vast aan Tiscali (en dus veel belproblemen).

    Is http://www.overstappendoejezomaarniet.nl nog vrij ...

    geplaatst op
  • Marco,
    weet nog niet of ik er ben. Congressen zijn vaak fuiken met veel adviseurs en weinig inhoudelijke specialisten. Nog afgezien daarvan, kabelaars focussen veel te veel op hun eigen kunstje (abonnementen met premiumabonnementen maken) en veel te weinig op de consument.
    Lijkt me wel aardig om een propositie te maken waar de consument echt de touwtjes in handen heeft, een open standaard, waar iedereen alles op kan zetten... Dan kijk ik mijn standaardzenders wel via dat netwerk of anders gewoon via een basisabonnement zonder gedoe, desnoods via een kabelaar.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.