Het koopgedrag van jonge consumenten online

Het koopgedrag van jonge consumenten online

Marketing-online.nl verwijst naar een onderzoek van Forrester Research naar het online koopgedrag van jonge consumenten getiteld: ‘Young Consumers Don’t Just Wanna Have Fun Online’.

Uit het onderzoek, waar meer dan 7.000 jonge consumenten aan hebben meegewerkt, blijkt dat de gemiddelde leeftijd waarop jongeren starten met online kopen 14 jaar is. Bijna 80 procent is dagelijks online en meer dan de helft is online op zoek naar productinformatie. Hun geduld is echter snel op, en jongeren willen ook niet te uitgebreid zoeken. Twee van de drie respondenten zeggen regelmatig iets online te kopen, zoals boeken, kleding en muziek. Ze betalen hiervoor met PayPal, maar voor de grotere aankopen gebruiken ze de betaalkaarten van hun ouders.

Zayera Kahn, de verantwoordelijke analist bij Forrester Research, meent dat retailers met een jonge doelgroep tegenwoordig concurreren met social networks als Windows Live Spaces, MySpace en Flickr. Zij adviseert dan ook dat retailers hun produkten op een andere manier moeten gaan aanbieden: met humor, een simpele navigatie, het bieden van alternatieve manieren om te betalen, social network-functies in de site verwerken en vooral ook uitbreiden met diensten voor mobiel en mp3-spelers.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.