http://twitter.com/groeiexpert/">

Literatuurwereld experimenteert online

Literatuurwereld experimenteert online
{title}
Interessante ontwikkeling binnen de Nederlandse literatuurwereld. Donderdag 1 maart verschijnt de nieuwe roman van A.F.Th. van der Heijden: Het schervengericht. En het interessante is, is dat de publicatie van deze roman online wordt ondersteund door een website die de beleving (toon, sfeer, etc) van het boek als een soort digitale 'boekomslag' probeert weer te geven. Zou dit het begin zijn van de eerste interactieve 'boek trailer' sites? Hoe beleven jullie "het boek"?


Geplaatst in

Delen

0
" data-via="marketingfacts" data-url="https://www.marketingfacts.nl/berichten/20070222_literatuurwereld_experimenteert_online?utm_source=twitter.com&utm_medium=tweetbutton" data-count="vertical">Tweet
0


Er zijn 15 reacties op dit artikel

  • Ben wel heeeeel benieuwd of zijn oorspronkelijk uitgever iets met deze online beweging te maken heeft.

    geplaatst op
  • Ik ben ook wel heeeel benieuwd of Oxign achter dit "interactieve" project zit.

    geplaatst op
  • Mooi gedaan! Een filmtrailer geeft vaak al 't halve verhaal weg, deze microsite maakt alleen maar nieuwsgierig.

    geplaatst op
  • @Eric - Haha ;-) Vrees dat ik je moet teleurstellen Eric, maar hier zit Oxign niet achter. De website is door Pool WorldWide (http://www.poolworldwide.com) ism boekhandelaar/uitgever Querido (http://www.querido.nl) bedacht/ontwikkeld.

    geplaatst op
  • @Jason: weet jij wat Querido heeft gedaan?

    geplaatst op
  • @Peter: volgens mij is Querido`s rol hier gewoon die van klant, maar ik zal kijken of ik het even kan navragen voor je.

    geplaatst op
  • de website doet me denken aan enkele PC games uit de jaren 90... avonturen games met veel gebruik van video en echte personages/acteurs.

    geplaatst op
  • Gevonden, het ging om de games Critical Path en Spycraft :)

    geplaatst op
  • @ CEM: Ja, deed mij een beetje denken aan het spel Silent Hill....

    geplaatst op
  • @ Peter: Zoals beloofd, even voor je nagevraagd en Querido heeft de opdracht (voor de online campagne) bij Pool neergelegd, hun rol is dus die van klant.

    geplaatst op
  • Ja, daar kan ik toch wel even trots zijn op mijn eigen Querido, het ziet er mooi uit en geeft een goed sfeerbeeld.
    Ook Dis van Moring is overigens erg goed online neergezet (misschien nog wel mooier, al valt over smaken te twisten). Zou bijna zeggen dat de site beter is dan het boek ;)
    De tirza blog van Grunberg was ook een geslaagd voorbeeld van online marketing om een boek in de markt te zetten. En ik ben zelf ook nog steeds erg trots op mijn Wembley actie. Het begint echt te komen!

    geplaatst op
  • En volgens mij is de site door USSR gemaakt....

    geplaatst op
  • @Jason: dat was al mijn verwachting..... Thanks!

    geplaatst op
  • Ik vind de webondersteuning voor Tirza heel wat subtieler.

    geplaatst op
  • Bij tellmediacompany (Nederlanders overigens) doen ze dit al een tijdje, online book trailers.
    Ik zou vooral benieuwd zijn hoe en hoeveel trafiek gegenereerd wordt naar deze site.
    En de mensen die komen kijken, zijn dat dan niet vooral de mensen die sowieso al het boek zouden gekocht hebben?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.