Babyboomermarketing: tien internettips

19 februari 2007, 13:30

Immersion Active profileert zich als hét bureau voor interactieve marketing gericht op de ‘mature markets’; de oudere doelgroepen. Interactiviteit gericht op deze gigantische groep consumenten is de toekomst, zover is zeker. In Nederland kennen we nog weinig of geen bedrijven die vergelijkbaar zijn. Web 2.0, dat kennen we inmiddels. We zijn het er ook over eens dat social networking gericht op ouderen een groot succes kan worden en dat andere 2.0 tools ook zeker gebruikt gaan en moeten worden. Voor advies, tips en trucs zijn we helaas nog te vaak op buitenlandse partijen aangewezen. Maar niet voor lang, je kunt namelijk veel zelf doen. Als je jouw webactiviteiten wilt richten op babyboomers dan is de site van Immersion Active een absolute aanrader. Naast een gratis te downloaden white paper over web en interactief design gericht op 50 plussers geeft het bedrijf tien tips voor succesvolle internetmarketing gericht op babyboomers.

Tien tips:

1. Consider the segments within this demographic (er is geen sprake van één groep ouderen, deze bestaat uit verschillende segmenten)

2. Speak to them like the real people they are (zij willen worden aangesproken op een manier zoals zij zichzelf zien)

3. Evaluate the disorientation factor of your website (zorg voor een logische en duidelijke navigatiestructuur)

4. Provide an offline contact alternative

5. Be cautious with your colors

6. Consider text-based advertisements (tekst overtuigt deze generaties vaak sneller dan beeld)

7. Think relevancy when it comes to imagery

8. Use animation and video thoughtfully

9. Have a clear call to action (duidelijk maken wat je van de klant/bezoeker wilt)

10. It’s more than large text (met alleen grote letters red je je tegenwoordig niet)

Boomer 2.0 congres:

Voor wie niet genoeg heeft aan deze online tips, op 26 en 27 maart organiseert het bedrijf een Boomers 2.0 conges in Las Vegas. Een eindje reizen, maar volgens insiders zeker de moeite waar. Kernwoorden van dit congres: interactief ouder worden, design, web 2.0, babyboomers, ronde tafelsessies, workshops, social networking, blogging, internet.

Een aantal toonaangevende sprekers heeft reeds deelname toegezegd:

Genevieve Bell van Intel

– Jeffrey Taylor, oprichter van het eerste 50 plus social network, Eons.com

– Chris Shipley,mede-oprichter Guidewire Group, welke zich richt op opkomende IT markten

– Tanya Giles van TVLand

Arjan in 't Veld
The Aging Group

Ondernemer in de kansen en uitdagingen van vergrijzing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!