Verslag 212Amsterdam: Casa Libelle & Zylom.

Verslag 212Amsterdam: Casa Libelle & Zylom.
,

Afgelopen dinsdag was er weer een drukbezochte 212Amsterdam. Ongeveer 100 personen waren aanwezig voor de “Women Only” avond. Bij deze avond stonden 2 presentaties centraal; die van Casa Libelle en Zylom. Hierbij een verslag.

Casa Libelle
Manon Schoenmaker van Sanoma hield een presentatie over Casa Libelle. Dit project is gestart om een jonger publiek aan Libelle te binden. Het project, waar Erik begin januari ook over schreef, houdt in dat gedurende 20 weken 20 vrouwen 4 weken een Bed & Breakfast runnen in Barcelona. De belevenissen worden vastgelegd op film, foto’s en in blogs. Ook wordt er verslag gedaan in het blad Libelle. De multi-mediale aanpak is nieuw voor Sanoma en wordt dan ook gezien als test om ervaring op te doen. Er wordt dan ook veel geexperimenteerd met nieuwe technieken, onderwerpen en commerciele invulling. Naast de traditionele banners zijn ook commercials voor de filmpjes mogelijk maar ook bijv. productplacements. Een goed voorbeeld is C&A. Deze adverteerder is nauwelijks tot niet op internet aanwezig maar is wel betrokken bij dit project. Een stylist van Libelle geeft advies en C&A geeft een bon waarmee de dames in de C&A in Barcelona kunnen winkelen. Hiervan wordt verslag gedaan en de kleding zal ook in een mini-site worden getoond.

De resultaten zijn bijzonder goed. Er zijn in de eerste 4 weken sinds de start 80.000 unieke bezoekers geweest, wat ruim boven de verwachting was. Binnenkort wordt het project geevalueerd en als dit positief is dan zal libelle een volgende stad gaan bezoeken met dit project. Het concept is een gezamenlijk inititiatief van Libelle & Endemol. Dutchview & fris idee verzorgden de website realisatie, onderhoud & campagnes.

Zylom
Zylom hield een algemeen verhaal waarbij de laatste ontwikkelingen werden getoond omtrent hun gamesite. De aantallen waren indrukwekkend (2,5 mln. unieke bezoekers per maand, gemiddeld een half uur spelen per bezoek & een loyaliteit voor een bepaald spel van soms wel 3 maanden). Zoals bekend, zijn het met name vrouwen die bij Zylom komen (80%) en de zondagavond is dan ook het drukste moment als de mannen voetbal kijken. Binnenkort komt er een nieuwe mogelijkheid om te adverteren. In game advertising. Het zijn geen borden in het spel maar een soort interstitials tussen verschillende levels van een te downloaden sample-game. Hier kunnen diverse adverteerders dus leuk op inhaken, wat te denken bijvoorbeeld van een ‘Take a break, take a ...’ bij Game Over? :).

Al met al een leuke bijeenkomst. Volgende keer op 13 maart zal Jim Sterne een presentatie geven via een e-meeting.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • @ Jorn, Ik was er zelf niet, maar heb van een aantal aanwezige dames de klacht doorgekregen dat ze niet erg blij waren geworden van het bijna vanzelfsprekende seksisme van de spreker. Jou iets opgevallen?

    geplaatst op
  • @ant on a mission - 'bijna vanzelfsprekende seksisme'? hmm nou dat is mij niet bijster opgevallen. Tuurlijk lijken sommige onderzoeksresultaten rol-bevestigend (en daarmee volgens sommige seksistisch) maar daar lijkt de spreker mij niet debet aan (vond juist dat peter het met een knipoog bracht om het enigzins te nuanceren). Ik zou zeggen laat de cijfers voor zich spreken en die staan volgens mij aan zijn kant, maar ik meng mij niet graag in een seksistische discussie, dat levert alleen maar verliezers op ;)

    geplaatst op
  • Jorn: Hoe kijk jij aan tegen mijn eerdere opmerking dat er van vrij veel bestaande sites gebruik wordt gemaakt maar dat ik als gebruiker beetje gek wordt van de verschillende sites waar ik naar toe ga (casa, libelle, web-log etc.) Goed om snel wat op te tuigen, maar persoonlijk vind ik het wel een verbeterpunt om daar wat meer een vaste lijn in te brengen.

    geplaatst op
  • @jorn: ik was er ook bij en vond de presentatie van Zylom overigens zeer minimaal. Volgens zijn eigen zeggen was deze al lang niet meer geupdate en dat was niet alleen te zien, maar ook inhoudelijk te merken. Jammer, gemiste kans voor een groeiende gamemarkt met veel potentie voor velen.

    geplaatst op
  • @ Erik: Sanoma wil graag dat de assets van Ilse worden gebruikt om dit zo te promoten. Dan ontkom je er niet aan verschillende site te maken.

    Door integratie van de feeds op de site hebben we het zoveel mogelijk proberen te integreren.

    Het zelfde geld voor het forum.

    Het CMS dat gebruikt is had deze functionaliteit zonder probleem kunnen leveren en had waarschijnlijk niet meer tijd gekost.

    @Ronald: Binnen de partners van 212amsterdam hebben we hierover gesproken en in de toekomst zullen we nog duidelijkere richtlijnen geven aan de sprekers. Gelukkig hebben we volgende keer Jim Sterne.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.