Libelle opent multimediale Casa Libelle in Barcelona

11 januari 2007, 10:56

Libelle opent multimediale Casa Libelle in Barcelona

Voor het eerst heeft een Nederlands weekblad een eigen Bed & Breakfast geopend in het buitenland. Libelle biedt telkens 4 vrouwen gedurende 4 weken de mogelijkheid een Spaanse B&B genaamd Casa Libelle in Barcelona te runnen. Vrijwel alles wat in Casa Libelle gebeurd is online te volgen. Via de site kan invloed worden uitgeoefend op het dagelijkse leven van de 4 vrouwen. Gedurende de afgelopen Libelle Zomerweken zijn in totaal twintig Libelle lezeressen geselecteerd die in teams van 2 personen de uitdaging aangaan.

Casa Libelle ligt vlakbij het strand Olympic Port, in één van de hipste wijken van Barcelona en heeft zes leuke kamers die binnenkort door iedereen gereserveerd kunnen worden. Op de bijbehorende site wordt het nodige uit de kast gehaald; In ontbijtzaal, de lounge en het terras kunnen de aanwezige personen worden gevolgd. Op de persoonlijke weblogs van de deelneemsters kunnen hun belevenissen worden gelezen van feestjes, nieuwe gasten, confrontaties met elkaar, heimwee-momenten tot de ins & outs van het leven in Barcelona. Tot slot is er een Barcelona-forum, de mogelijkheid om te chatten met alle deelneemsters op bepaalde tijden en Barcelona op Google Maps die naar ik vermoed nog wel wat gevuld gaat worden.

Hoewel de site sinds 20 december al live is, is er nog weinig ruchtbaarheid aangegeven om alle zaken goed te kunnen monitoren en testen. Frisidee is verantwoordelijk voor zowel het design als bouw van de site. Endemol neemt de videoproductie & editing voor zijn rekening. Mooie multimediale experience van Sanoma met als doel een jongere doelgroep te binden. Ik heb het een paar dames (niet-libelle lezers) laten zien met enthousiaste reacties tot gevolg. Het aanbod van videomateriaal, blogs en forum met ook de persoonlijke dagboeken is voldoende om eens lekker door de site te klikken. Persoonlijk had ik wat moeite met de verschillende sites waarop alles staat. Nieuwe vensters die openen, weer een andere look&feel etc. Gebruikmaken van reeds bestaande componenten bespaart je natuurlijk wel tijd en geld.

Tot slot kan iemand mij vertellen van wie dat liedje is dat op de homepage wordt gedraaid? Het blijft maar in mijn hoofd zitten 😉

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

7 Reacties

    ronaldtervoert

    @erik: ik heb zelden zo veel berichten gezien verspreid over meerdere weken over het zelfde onderwerp. Qua PR kan dit project lijkt me al niet meer stuk. En dat voor 4 weken afhuren van een toko in (absoluut lekker) Barcelona.

    Andere reality initiatieven hebben in het verleden met minder exposure moeten doen, terwijl het toen wellicht baanbrekender was. Wel goed dat de crossmediale aanpak nu meer uitgewerkt is. ben benieuwd of dit leuke content op zal leveren.


    11 januari 2007 om 15:12
    media

    Zou aardig zijn als de jongens van Frisidee hier tzt ook wat van de resultaten terugkoppelen. Kan dat geregeld worden Jorn?


    11 januari 2007 om 21:18
    jorn moraal

    @marco: zullen wij zeker doen. Wanneer er nieuwe updates/functionaliteiten en cijfers bekend zijn, zullen we dat zoveel mogelijk proberen te delen.

    @ronald: andere initiatieven? je bedoelt het multimediale karakter, de video-experience, of het internationale aspect? Natuurlijk zijn er voor ieder onderdeel andere eerdere initiatieven en daar hebben we ook van geleerd, maar zaak is juist om daarin door te pakken en vooruit te blijven gaan in de ontwikkeling en daar zijn vele initiatieven hiervoor in mijn opinie (nog) niet in geslaagd. Blijft natuurlijk de vraag of wij daarin zullen slagen, maar we gaan er vol voor 🙂


    11 januari 2007 om 22:10
    evroekel

    @Barry: Bedankt!!


    12 januari 2007 om 10:38
    gje

    Al enig nieuws waar kamers in de Casa geboekt kunnen worden? Zelf heb ik het hier en daar op de Libelle Site en op de diverse blogs van deelnemende dames al gevraagd en nog geen antwoord gekregen.

    @Ronald. Het lijkt erop dat het een 12 maands project is.


    9 februari 2007 om 14:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!