MWG 2007: Fuck the story!
Gisteren gaf ik al mijn eerste indruk van het jaarlijkse MWG-Congres in Noordwijkerhout. Inmiddels al weer het 36e MWG-congres met dit keer als thema ‘Storytelling: de kracht van verhalen voor reclame en media’.
Peter Wiegman heeft op zijn weblog mediaonderzoek.nl de afgelopen twee dagen uitgebreid verslag gedaan van het congres. Zijn korte maar krachtige samenvatting van het congres: “Je moet als merk een goed verhaal hebben en geen lulverhaal.” Zijn verslagen op een rijtje:
- MWG-congres van start
- Het verhaal van de lovemarks
- Het verhaal van non-spot
- Het verhaal na de lunch
- Het verhaal van Kluun en Kemper
- Het verhaal van vrijdag
- Het verhaal van Adidas en H&M
- Het verhaal van mediaplanning 2.0
- Het slotverhaal
Wie is er nog meer geweest? Wat was jullie indruk van het MWG-congres?
vond vooral ook de commercial breaks van de ster leuk.
verder was het een goede dag (ben alleen donderdag geweest)
ben normaal gezien niet van de media bijeenkomsten, kan redelijk
over de zeik gaan van bijvoorbeeld de adcn avond, qua blasse
maar dit was meer een soort revelation dag. veel goede verhalen:
fijn thema dus. by the way, wat is tenq.tv?
Nou, blijkbaar is het MF-publiek anders qua samenstelling dan het MWG-publiek . . .
@Peter: toch al wel een aantal email van bezoekers gehad die mijn presentatie hadden gezien. Maar ’t is weekend en dan zijn de meest offliners ook echt offline 😉
Maar desalnietemin zal het publiek van MWG significant afwijken van de lezer van dit blog.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!