Andere kijk op Innovatie
Vraag eens tien willekeurige mensen in je omgeving naar ‘wat is innovatie?’ En ze komen bijna altijd met voorbeelden als iPod, Google, Senseo, etc. Wedden dat er geen 1 komt met ‘mensen beter verbinden’? Gek is dat toch, we denken bij innovatie direct aan de technologie en vergeten vaak waar het in essentie om gaat.
Het seminar ‘Wondere Wereld van Innovatie’ gaat over hoe Innovatie op die andere manier te zien. Op drie niveau`s: vanuit de persoon, het bedrijf/organisatie en de markt/maatschappij. En het wordt op een verrassende wijze gebracht. Ik spreek er zelf ook: over Brand Innovation. Aanmelden? Zie www.wonderewereldvaninnovatie.nl. De prijs is ook innovatief 🙂
Waar gaat het in essentie dan om Jason? Ik ben benieuwd naar jouw visie op innovatie. Kun je een praktijkvoorbeeld geven van “mensen beter verbinden”? Als teaser laten we maar zeggen 😉
Succes met de eikel, trol en de kikker.
Hi Annet,
All grote innovaties zoals TV, mobiele telefonie, internet, radio, maar ook in het (verre) verleden de postkoets etc… zijn ontstaan of groot geworden omdat ze voornamelijk mensen dichter bij elkaar brachten/brengen en als gevolg daarvan kennen we bv vandaag de dag ook. begrippen/fenomenen zoals ‘globalisering’,etc… .
De kern van innovatie ligt dus bij mensen verbinden… technologie vanuit dat perspectief bekijken, levert leuke inzichten (in plaats van technologie als de basis te zien)…
P.S: tnxs!
Jason, bedoel je dat veel innovaties mensen dichter bij elkaar brengen? of dat het innovatievermogen van organisaties groter wordt door samenwerken?
Hi Rutger, Sterke innovaties brengen mensen dichter bij elkaar. En het is denk ik ook zeker zo dat organisaties die goed weten samen te werken ook beter weten te innoveren.
Interessant. Ik heb net een column hierover geschreven n.a.v. een conflict met mijn kabelaar:
………..Wat mij opvalt is dat het lijkt of Casema nieuwe technologie gebruikt om de kloof tussen haar en de klant te vergroten. Ze bouwen met een (0900) telefoonsysteem en internet een soort communicatiemuur. Andere telecombedrijven als Nokia (connecting people) en KPN (altijd dichtbij) hebben juist de ambitie om mensen bij elkaar te brengen……
@Edagar: Exact, het is technologie maar wordt verpakt om de kloof tussen de klanten te verkleinen; Nokia is al een goed voorbeeld: richt zich ook veel op communities; KPN is helaas nog veel te technologisch/platform gericht ondanks wat ze zeggen/communiceren. Apple is natuurlijk een mooi voorbeeld; hun innovatie was het vertrekpunt van design, vorm en een specifieke groep aanspreken.
@Wouter: Hi Wouter, gewoon even uit nieuwsgierigheid, waarom zet je je zinnen meer op Innoday?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!