Klanten minder tevreden over contactcenters

Klanten minder tevreden over contactcenters
, RIFF

Uit het jaarlijkse onderzoek van Dimension Data blijkt dat klanten van contactcenters afgelopen jaar minder tevreden waren over de dienstverlening dan het voorgaande jaar. De wereldwijde daling van de klanttevredenheid is fors te noemen, van 82% naar 68% in een jaar.

De reden van de daling is niet helemaal duidelijk, zo geeft de onderzoeker aan dat het te maken kan hebben met een meer realistische manier van meten, maar het zou ook kunnen dat contactcenters problemen hebben met het uitvoeren van verbeterplannen, en dat laatste zou erg zorgwekkend zijn.
Het verbeteren van de klanttevredenheid wordt wel steeds serieuzer aangepakt, zo gebruiken steeds meer bedrijven de Balanced Score Card om een beter beeld te krijgen van de tevredenheid van klanten.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.