Steel van de rijken en help de vluchtelingen

24 januari 2007, 07:31

Zoek je tussen nu en 17 maart via click4thecause.live.com, dan doneert Microsoft voor iedere zoekopdracht die je doet een bedrag aan ninemillion.org. Ninemillion.org is een onderdeel van de VN dat de 9 miljoen kinderen die op dit moment vluchteling zijn probeert te helpen.

Via Live log worden we opgeroepen om zo veel mogelijk te zoeken met click4thecause.live.com (Live Search), deze te bookmarken en als standaard zoekmachine in te stellen. Slimme truc van MS om mensen te laten wennen aan Live Search, en tegelijk een positieve merkbeleving te creëren. Ik voel me net Robin Hood 😉

Marketeer voor betekenisvolle bedrijven.

Categorie
Tags

5 Reacties

    André Scholten

    Ik kan nergens vinden wat ze precies per zoekopdracht doneren, maar Microsoft kennende zal dat genoeg zijn. Ik heb het bericht ook op mijn eigen blog geplaatst, misschien iets voor de lezers dat ook te doen?


    24 januari 2007 om 07:59
    Bas

    [cynische modus]

    Als de agressieve media campagne van Microsoft niet lukt, proberen ze maar op deze manier zieltjes te winnen. En ja hoor, de eerste marketeers met een boven gemiddeld salaris hebben al laten zien dat ze het hart op de goede plaats hebben door op hun blogje zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met dit “schitterende initiatief” van grote vriend Microsoft.

    Betaal gewoon 50 euro per maand (dat kunnen jullie toch wel missen?!) aan goede doelen en blijf verschillende zoekmachines gebruiken. Dat voorkomt problemen ten gevolge van een te grote marktprenetatie door Microsoft (en/of Google).

    [/cynische modus]


    24 januari 2007 om 08:13
    Remi

    @ Bas, sinds wanneer weet jij wat ik verdien en hoeveel ik daarvan aan goede doelen geef? Kom op zeg…

    Als ik het goed heb is Microsoft/ Bill Gates de grootste donateur aan goede doelen ter wereld. (ok, dat mag ook wel als je zoveel geld hebt)

    Mijn bericht hierboven is niet bedoeld om ‘zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met dit schitterende initiatief’, maar om te laten zien dan het een slimme manier van marketing van MS is (het is immers marketingfacts) , gecombineerd met een leuke manier om aandacht op een schrijnend probleem te focussen en geld te verzamelen voor het goede doel.


    24 januari 2007 om 08:29
    M. Roelofs

    En daarbij komt die 50 euro per artikel over deze actie die je als auteur krijgt van M$. (en de helft voor alleen een url) . Overigens, in Groningen liggen de salarissen (en kosten) fors lager dan in de randstad. Dus die 50 Euro maakt zomaar het verschil tussen bruine bonen eten of een keertje spaghetti .


    24 januari 2007 om 08:42
    Michiel

    Hi Maarten,

    Is je rug naar je hoofd gestegen?


    24 januari 2007 om 12:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!