IAB Nederland draagt nieuwe voorzitter voor

18 januari 2007, 05:58

Vandaag zal het persbericht worden verstuurd dat IAB Nederland na het vertrek van Igor Beuker een nieuwe voorzitter zal voordragen. Tijdens de algemene leden vergadering medio februari zal de leden worden gevraagd de voordracht te bekrachtigen. En ja, ik heb toegezegd om eventueel voorzitter te worden 😉

De rol van voorzitter zal echter iets anders worden ingevuld dan voorheen toen Igor Beuker zowel de rol van directeur als voorzitter van het IAB vervulde. Nieuw in de IAB-organisatie is de functie van Business Manager. Deze ondersteunt het bestuur bij de beleidsvorming en -uitvoering. De rol wordt per direct ingevuld door Roderick den Daas. Roderick is sinds 2006 zelfstandig adviseur en trainer op het gebied van marketing en e-business. Daarvoor was hij ruim tien jaar werkzaam als marketeer en internetmanager bij onder andere Mediacenter, PCM Uitgevers, Q-go.com en Reed Elsevier. Verder was hij betrokken bij de ontwikkeling van de opleiding Interactieve Media van de Hogeschool van Amsterdam. Roderick alvast gefeliciteerd en wellicht zijn we binnenkort collega’s!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

37 Reacties

    Jasper Lamers

    Formeel wat voorbarig (maar het wordt vast en zeker bekrachtigd tijdens de ALV): Gefeliciteerd! En je bent er de juiste voor.


    18 januari 2007 om 07:33
    media

    Had ‘m net al gezien Jeroen en bij deze ook alvast een korte reactie op je vraag:

    Wat wij ons wel afvragen (en wat Marco hieronder wellicht kan beantwoorden): hoe kun je als voorzitter van een brancheorganisatie straks ook kritische over die branche blijven berichten op Marketingfacts?

    Terechte vraag en ook zeker één van de punten waarover ik de afgelopen periode heb nagedacht voordat ik ja heb gezegd. Als eerste is het misschien goed om te realiseren dat ik mezelf nooit als journalist heb gezien maar als vakgenoot die schrijft over zijn vak. Soms kritisch, soms met een knipoog maar vooral vanuit de inhoud (althans ik hoop dat de lezers dat ook zo hebben ervaren). Vanuit die positie heb ik de afgelopen jaren ook kritisch geschreven over klanten en relaties zoals Essent, Postbank of Ilse Media/Sanoma. Ook in de nieuwe situatie zal ik vanuit datzelfde standpunt blijven schrijven, niet als journalist maar als vakgenoot. Een tweede is dat als het heel specifiek over het IAB gaat, ik wellicht anderen zal vragen om hier op te reageren of dat ik een wat behoudener positie zal innemen. Ik zal daarbij wel proberen transparant te blijven en wat mij betreft mogen de lezers mij daarop als blogger afrekenen.


    18 januari 2007 om 07:41
    media

    Dank voor je reactie Jasper!


    18 januari 2007 om 07:41
    Michiel Pot

    Gefeliciteerd (alvast) Marco,

    Ik zie uit naar een nog intensiever en enthousiaster samenwerking tussen IAB en IPAN. En wat die onfahankelijkheid betreft, die heb je in de loop der jaren meer dan bewezen.


    18 januari 2007 om 08:01
    mangold

    Gefeliciteerd IAB, met zo’n enthousiaste en gedreven nieuwe voorzitter!


    18 januari 2007 om 08:09
    Dennis Pekel

    The best man for the job!


    18 januari 2007 om 08:18
    ewout@onedaycompany.nl

    Ben vooral benieuwd wat het IAB gaat doen – een blog openen ? ;-D


    18 januari 2007 om 08:25
    Marcel van der Heijden

    Marco en Roderick gefeliciteerd! Jullie zijn beide geknipt voor de jobs die jullie gaan vervullen. Gezien jullie beiden altijd een lans hebben gebroken voor het interactieve media onderwijs in Nederland hoop ik dat we ook een task force Onderwijs bij het IAB krijgen 😉


    18 januari 2007 om 08:44
    Bert Hagendoorn

    Hi Marco, gefeliciteerd, veel succes gewenst! Spreek je, Bert.


    18 januari 2007 om 09:16
    Charles vivian Vos

    Beste marco, ook namens 212 Amsterdam gefeliciteerd met je voordracht! Charles V


    18 januari 2007 om 09:26
    chi666

    Gefeliciteerd marco


    18 januari 2007 om 09:43
    Eduard Blacquière

    Gefeliciteerd Marco! Ik kan me niets bedenken waarom ze jou niet zouden willen hebben. Wat mij betreft zeker de geschikte man for the job en een aanwinst voor IAB!


    18 januari 2007 om 09:48
    Sander Prinsen

    Marco, ook vanuit Groningen de felicitaties met je nieuwe aanstelling.

    We hebben er alle vertrouwen in!


    18 januari 2007 om 10:21
    rjmvandiepen

    Marco, heel veel succes met je nieuwe functie!


    18 januari 2007 om 10:25
    CemYildiz

    Wow, van harte gefeliciteerd Marco!


    18 januari 2007 om 10:59
    ronaldtervoert

    Dat is nog eens een lekkere start van het nieuwe jaar ;-)! Van harte!


    18 januari 2007 om 11:24
    Gijsbregt

    Marco, super dit, ben heel benieuwd wat je plannen zijn voor het IAB.


    18 januari 2007 om 11:27
    loket

    Ook alvast gefeliciteerd ‘collega’!


    18 januari 2007 om 11:33
    ehannink

    Wow Marco.

    Zelfde reactie als Elsbeth. Natuurlijk gefeliciteerd, maar nog minder vrije tijd. Succes!


    18 januari 2007 om 12:24
    media

    @Michiel: samenwerking met IPAN, graag!


    18 januari 2007 om 13:10
    Arjan Bolhuis

    Hey Marco,

    Van harte! Je lijkt me inderdaad geknipt voor de functie & ben blij dat Igor eeeeeindelijk wat anders gaat doen 😉

    Arjan Bolhuis


    18 januari 2007 om 13:56
    J-P De Clerck

    Proficiat Marco,

    Nu snap ik waarom ik je niet meer hoorde 🙂

    Al zou het wel eens kunnen dat onze wegen elkaar nu NOG meer gaan kruisen. Ik praat er wel es met je over als je tijd hebt.


    18 januari 2007 om 16:14
    jerbe

    Gefeliciteerd!

    Maar.. hou jij die agenda van jou op upstream elke dag bij? Misschien idee om daarmee te stoppen, scheelt zo 10 minuten per dag 😉


    18 januari 2007 om 17:20
    Stephan Fellinger

    Marco gefeliciteerd!

    Goede zet van IAB.


    18 januari 2007 om 17:28
    Hanzel

    Ik storm net naar binnen en….. lees net je bericht. Gefeliciteerd Marco! Ennuh….. mocht de IAB weer een Digital Marketing Handbook willen uitbrengen dan weet je me te vinden.


    18 januari 2007 om 17:44
    media

    Het blijft maar positieve reacties regenen hier. Geeft weer een hoop extra energie en daarmee kan ik iedere dag net 10 min. langer werken om mijn agenda bij te houden Jeroen 😉


    18 januari 2007 om 17:57
    evroekel

    @Marco: Er zitten geen 24 uur èn 10 minuten in een dag 😉 Anyway.. ook langs deze weg gefeliciteerd! Mooi prestatie en met al dit soort reacties is het op die algemene vergadering niet meer dan een hamerstuk, lijkt mij.


    18 januari 2007 om 18:03
    Sanne Walvisch

    Van harte Marco én IAB. En veel succes!


    18 januari 2007 om 22:10
    media

    Ongelooflijk, maar de reacties blijven maar binnenstromen. Iedereen dank. Dit was overigens de laatste keer. Vanaf morgen gaan we weer gewoon aan het werk 😉


    18 januari 2007 om 22:26
    Diederik Heinink

    De laatste keer? dacht het niet:-) ook van hier van harte vast! heb de posting gisteren even gemist. lijkt me heel geschikte job voor je! good luck!


    19 januari 2007 om 15:50
    lbroekman

    Sluit me weer bij Diederik aan: succes Marco en sterkte met het managen van je agenda!


    19 januari 2007 om 16:17
    Eduys

    “”Het Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB) is het onafhankelijke orgaan en kennisplatform op het gebied van online advertising, interactive marketing, mobile advertising & iTV.

    Bron = website IAB.

    Marco van harte. Ben misschien te kritisch vanavond, maar ik hoop dat de zichtbare toegevoegde waarde van het IAB voor online marketing Nederland de komende jaren drastisch gaat toenemen. Een mooie uitdaging dus.


    19 januari 2007 om 22:09
    StephanV

    Marco,

    Ik sluit me aan op deze feestelijke comment-polonaise… Marco van harte!

    – Stephan


    19 januari 2007 om 22:20
    Bart Becks

    Hey Marco,

    hopelijk lukt je verkiezing. ALs net naar Amsterdam verhuisde Belg kan ik alleen maar bevestigen dat je een schitterende voorzitter zou zijn, zowel vanuit onze korte ontmoeting als van wat marketingfacts op een zeer vakgepassioneerde manier weergeeft.

    Persoonlijk ben ik reeds jaren actief betrokken bij IAB België¨en IAB Europa, samen met ondermeer Jeroen Mann, en ik denk dat een krachtig IAB Nederland zowel de nationale als internationale markt verder kan ontwikkelen.

    Good luck,

    bart


    19 januari 2007 om 22:54
    media

    Haha, okay, nog een keertje dan. Heren, dank!

    Bart, zodra de leden hebben goedgekeurd moeten we zeker maar eens van gedachten wisselen. Naast IAB Belgie en IAB Europa ben jij als SBS-man wellicht ook wel één van de schakels naar tv.

    We spreken elkaar in ieder geval snel!


    20 januari 2007 om 06:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!