BMW start online hype

Mooie case op gebied van viral marketing; BMW heeft op haar internationale site een flash filmpje gezet van een nieuw device dat half januari wordt onthuld. Het filmpje laat een device zien dat continu wordt ‘gemorphed’ met daarbij aangegeven dat het MP3’s, DVD’s en CD’s kan spelen, een USB en Bluetooth-connectie heeft, voice-commands aan kan en een LCD-display heeft met 65.000 kleuren. Meer wordt er niet onthuld, met gevolg dat iedereen zich afvraagt wat is het? Speculaties lopen inmiddels uiteen van een samenwerking met Apple iPhone tot een GPS-videodevice.
Raak vanuit het juiste merk, de juiste snaar en de Diggers en bloggers tot en met Engadget aan toe, pakken het op met de nodige discussies tot gevolg. 15.000 dollar betalen is geheel niet nodig. Nu alleen hopen dat het geen anti-climax gaat worden. Ook ik blijf overigens zitten met de vraag wat is het? 😉
Bron: web-strategist.com
het nieuwe multi-media device waar iPod, TomTom, mobile internet en radio zijn geintegreerd. Da’s toch duidelijk 😉
BMW = duitse driewieler met anti rollcage en automatische routplanner(denk Rotterdamse haven) toch? 🙂
Hmm..Expectation Management.
Hoop dat ze nu niet overpromisen(lekker nederlands woord).
Ik denk dat ’t een nieuwe ‘autoradio’ is, die je bij het uitstappen als portable MP3 speler in je jas stopt.
Ik vraag me af of we het hier over een hype kunnen hebben. Volgens mij biedt dit filmpje daar veel te weinig voor. Het is een leuke teaser, maar daar houdt het toch wel mee op…
Wat dat betreft waren de BMW short films een stuk beter.
Het filmpje wekt in ieder geval nieuwsgierigheid. En gezien het aantal reacties her en der HEEL VEEL nieuwsgierigheid. In ieder geval viral dus, voor hype is het nog te vroeg.
Ik zie overigens ook een camera met zoomlens, of is dat whishful thinking?
RA
“Raak vanuit het juiste merk, de juiste snaar en de Diggers en bloggers tot en met Engadget aan toe, pakken het op met de nodige discussies tot gevolg.” Nintendo heeft de laatste anderhalf jaar niet anders gedaan met de Wii. Het zijn meesters in regiseren en continueren van hypes rondom hun producten.
Daar kan BMW nog van leren! En de Wii voldoet ook nog volledig aan alle verwachtingen. Heb afgelopen weekend voor het eerst met 4 man gedubbeld met tennis. Echt te cool!!! 🙂
Ben het trouwens helemaal met Carl eens: steek het device in je BMW en je auto start en je hebt je hele multimediale collectie on-the-go….. het schermpje van je idrive is je interface en daar kan je lekker je films op kijken…..
@Ronald: Leek mij ook een zoomlens wat voorbij kwam in het filmpje.
Ik mis in alle reacties eigenlijk de mogelijkheid om te bellen? Is dat niet een gemis bij zo’n alles in één gadget?
@ Erik: zou mooi zijn 😉
Ben overigens heeeeeel benieuwd naar de prijs van dit interessante apparaat. En nog meer naar de electronicapartners achter de gadget. Philips zit in parkeergarages, vermoed ik (zie mijn weblog).
RA
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!