27 experts over trends en kansen in het nieuwe medialandschap

27 experts over trends en kansen in het nieuwe medialandschap
Begin deze maand vroeg De Nieuwe Reporter 27 experts naar hun visie op de ontwikkelingen in het nieuwe medialandschap. Feit is dat het medialandschap dynamisch en het publiek uiterst beweeglijk is en de vraag is hoe je daar als traditionele speler op moet reageren. Aan de hand van 7 stellingen die ze de experts voorlegden zijn de voors en tegens van mogelijke richtingen uitgediept:
  1. Journalistiek met passie
  2. De krant en haar kerntaken
  3. Gratis krant door de week, betaalde krant in het weekend
  4. Journalistiek moet inzetten op online advertenties
  5. Zin en onzin van lezersblogs
  6. De televisie verdwijnt
  7. 20 procent van de journalisten blijven over
Ik zou zeggen, uitprinten, samenbundelen en lezen met de kerstdagen!


Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Ik zeg:

    Maak er een boekje van en geef hem weg als relatiegeschenk ;-). Uitprinten duurt een eeuwigheid.....

    geplaatst op
  • Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of lezers van Marketingfacts, vanuit hun expertise, óók vinden dat de journalistiek moet inzetten op online advertenties. Werkt Google Ads wel bij alle vormen van journalistieke content, willen adverteerders wel van papier naar online verschuiven (zie bv nieuws op Villamedia vandaag over gebrek aan belangstelling voor online tijdschriften) etc.?

    geplaatst op
  • Theo,
    Terecht opmerking. Bij MF! is ook enorm veel kennis verzameld. Volgens mij moeten wij dit ook kunnen. Leuk initiatief, heb mijn eerste reactie bij mijn favoriete onderwerp (bewegende beelden, ooit bekend als TV) er al bij gezet.

    Marco,
    Iets voor MF! om ook te ondernemen?

    geplaatst op
  • Zou inderdaad een aardig experiment zijn. Achter de schermen zijn al een aantal mensen bezig met iets op te zetten om voorspellingen te doen voor 2007. Wellicht kunnen we dit combineren!?

    geplaatst op
  • Prima, houd me op de hoogte.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.