GfK en Kieskeurig gaan aankoopgedrag consumenten voorspellen

GfK en Kieskeurig gaan aankoopgedrag consumenten voorspellen

Hoge correlatie tussen klikgedrag en verkopen

Prijs- en vergelijkingssite Kieskeurig en GfK Benelux Marketing Services (GfK) gaan op basis van de gezamenlijke gegevens verwachtingen afgeven over het koopgedrag van consumenten.

GfK levert op maandelijkse of wekelijkse basis gedetailleerde overzichten van verkoopcijfers en marktaandelen binnen de meeste non-food categorieën, waaronder consumentenelectronica, telecom en IT. Kieskeurig beschikt over gegevens over het online zoek- en vergelijkgedrag van consumenten. Door deze beide gegevens te combineren ontstaat een goed beeld van wat de consument bezighoudt, hoe zijn selectiegedrag is en welk deel van de interesse ook resulteert in het daadwerkelijk aankopen van producten.

Rein Wiendels, General Manager bij GfK Benelux Marketing Services: “Het is voor het eerst dat we onze marktgegevens nu kunnen verrijken met internetzoekgedrag. Zo kunnen we onze klanten nog beter inzicht geven in de manier waarop ze kunnen inspelen op het aankoopgedrag van de consument. Zo wordt er op internet veel gezocht naar dure LCD-tv’s. Krijgen die veelgezochte modellen wel voldoende aandacht in de traditionele retail? Door de verkregen informatie goed te vertalen naar de dagelijkse praktijk kan daadwerkelijk meer omzet gehaald worden, zowel door fabrikanten als retailers. Daarnaast leveren we ook prijsinformatie: tegen welke prijs wordt een model gemiddeld op internet aangeboden, en wat is de gemiddelde prijs van dat model in de reguliere retail? Geen wildwest-verhalen meer maar op feiten gebaseerde informatie.”

De nieuwe dienst, die de naam GfK-Kieskeurig Webtracking meekrijgt, is vanaf deze maand beschikbaar en kan zowel bij Kieskeurig als bij GfK MS worden afgenomen.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.