2 Way traffic koopt ‘Who Wants To Be A Millionaire?’

2 december 2006, 11:21

lottoweekendmiljonairsTot mijn grote verbazing lees ik net een bericht dat ik nog niet elders ben tegengekomen. Namelijk dat 2 Way traffic gisteren een bod heeft uitgebracht op de drie bedrijven die samen eigenaar zijn van ‘who wants to be a millionaire’ (of in het Nederlands: Lotto Weekend Millionairs). Het bod, van dit Nederlandse bedrijf dat in Londen een beursnotering heeft, vertegenwoordigd een waarde van 106 miljoen Britse ponden.

Hiermee treden de drie ex-endemol heren (Unico Glorie, Kees Abrahams en Taco Ketelaar) definitief in het vaarwater van hun voormalig broodheer en krijgt Nederland een derde hele serieuze speler op het gebied van TV formats en TV productie (na Endemol en Eyeworks). Met natuurlijk de unieke insteek dat 2 Way Traffic, zoals hun naam al doet vermoeden, altijd op zoek gaat naar interactie met de kijker. Het programma kent natuurlijk al de nodige interactie mogelijkheden, maar ik verwacht dat deze nog wel verder zullen uitbreiden.

Bas van de Haterd
Professioneel bemoeial bij Van de Haterd Consultancy

Freelance professioneel bemoeial. Kijkt altijd naar het fundamentele probleem, niet de quick fix. Centrale focus zijn de (online) dialogen met klanten, stakeholders, medewerkers en toekomstig medewerkers (afhankelijk van de opdracht). Actief als interim community manager, projectleider voor nieuwe corporate recruitmentsites, adviseur bij verschillende start ups en inspirator m.b.t. de toekomst van werk (de arbeidsmarkt van de 21e eeuw).

Categorie
Tags

2 Reacties

    venturo

    BTW Bas derde grote speler? Endemol groep, Eyeworks, IDTV, Blue Circle, D&D, Plam Plus….


    2 december 2006 om 11:55
    Robert de Boer

    De laatste tijd zijn er al wel twee aanpassingen gedaan aan het concept. Allereerst spelen nu periodiek bekende Nederlanders mee (maar dan voor een goed doel). Ook bestaat nu het ‘wegloopspel’. Als een speler besluit te stoppen, dan hebben de kijkers thuis 30 seconden de tijd om het goede antwoord te smsen. Dat spel heeft 1 sponsor, een horlogemerk. De te winnen prijs is dus steeds hetzelfde. Interactieve mogelijkheden zoals deze laatste zullen we wel meer gaan terugzien dan (als de verkoop doorgaat)…


    2 december 2006 om 21:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!