De impact van mobiele tv op de tv- en advertisingindustrie

30 november 2006, 18:36

De mobiele televisie-kijker houdt van snackable content: korte filmpjes met veel visueel spektakel. De episode maakt plaats voor de speciaal op mobiele tv afgestemde mobisode en reclamespotjes mogen niet langer duren dan zeven seconden. Dit blijkt uit een rapport This Box Was Made for Walking (pdf) van de London School of Economics in opdracht van Nokia. Het rapport geeft een overzicht van de toekomstige impact van mobiele tv op de televisie- en advertisingindustrie.

Het rapport voorspelt dat de introductie en acceptatie van mobiele tv uiteindelijk zal leiden tot een meer persoonlijke televisie-ervaring. Dit heeft belangrijke implicaties voor gebruikers, aanbieders en adverteerders. Gebruikers kunnen overal en altijd de door hen gewenste programma’s uitzoeken en zelfs hun eigen content maken en uploaden. Providers en adverteerders kunnen op hun beurt het aanbod beter op de gebruiker afstemmen.

http://www.ag-rapportenservice.nl/(251130rqxxdhirz054zpka55)/Default.lynkx?HomePointer=1-10&type=RapportView&RapportPointer=1-9-92867-92869-92883

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!