Ask.com en Dutch Cowboys lanceren Search Challenge

20 november 2006, 07:23

Ask.com lanceert vanmiddag in samenwerking met Dutch Cowboys de Ask.com Search Challenge. Deze challenge is gericht op de Nederlandse markt en moet ervoor zorgen dat meer mensen in aanraking komen met Ask.com. De challenge bestaat uit een serie vragen die je kunt beantwoorden door gebruik te maken van de producten van Ask.com. Je kunt er o.a. een reisje naar London en een eigen Smart Answer mee winnen.

Het doet mij vooral denken aan de Da Vinci Code quest on Google waarbij een zoektocht langs vele van de tools van Google leidde. Ik ben benieuwd of Ask.com vanmiddag met iets nieuws komt, de koppeling aan een populair blog zal waarschijnlijk helpen meer aandacht te krijgen. Vanmiddag is de kick-off voor journalisten en andere bloggers in Amsterdam. Hieronder het persbericht:

Amsterdam, 17 november 2006 – Dutch Cowboys en Ask.com, onderdeel van IAC/InterActiveCorp, organiseren gezamenlijk de Ask.com Search Challenge – een interactieve speurtocht. Ask.com daagt Nederlandse Ask.com-gebruikers uit om een serie raadsels online op te lossen. De hoofdprijs is een geheel verzorgd weekend naar Londen. Bovendien krijgt de winnaar ook een eigen Smart Answer op Ask.com. Door te zoeken op zijn of haar naam verschijnt als eerste resultaat een aparte pagina met alles over de winnaar en de succesvolle uitvoering van de Search Challenge. Naast deze schitterende prijs geven Dutch Cowboys en Ask.com ook nog MP3-spelers weg en worden er ‘goodies’ verloot onder de juiste inzendingen.

De kick-off van de Search Challenge vindt plaats op maandag 20 november van 15.30 uur tot 19.30 uur in Living Tomorrow in Amsterdam. Deelnemers kunnen tijdens de sessie presentaties over de laatste ontwikkelingen op zoekmachinegebied en Ask.com bijwonen, vragen stellen aan de Ask.com zoekmachine-specialisten en unieke Ask.com-tools testen. Tools zoals MijnAsk, Weblog en Feeds zoeken – met name voor bloggers interessante features. Na afloop is er de mogelijkheid om onder het genot van een hapje en een drankje bij te praten met blog-goeroes, mede-bloggers en journalisten.

De Ask.com Search Challenge duurt één maand en gaat van start op dinsdag 21 november op www.dutchcowboys.nl, één van de vooraanstaande onafhankelijke weblogs in Nederland. Op Dutch Cowboys kunnen deelnemers de raadsels lezen en oplossen in het geïntegreerde Ask.com zoekveld. Degene die de raadsels het snelst oplost, wint de reis naar Londen. Tijdens de vier actieweken besteedt Dutch Cowboys ook aandacht aan de innovatieve tools waarmee Ask.com zich onderscheidt van andere zoekmachines. Elke twee weken staat er op de onafhankelijke blogsite een andere Ask.com-tool centraal.

Bloggers en journalisten zijn op maandagmiddag 20 november van harte welkom bij Living Tomorrow in Amsterdam. Aanmelden kan op: ask@dutchcowboys.nl

Marketeer voor betekenisvolle bedrijven.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!