Like.com is eerste visuele zoekmachine

Like.com is eerste visuele zoekmachine

Like.com is de eerste shopping zoekmachine die kan zoeken naar ‘plaatjes zoals dit’. In het voorbeeld laarzen zoals deze maar dan… in het rood, met precies zo’n punt, met zo’n hak, met zo’n patroon e.d. Like.com is gemaakt door Riya, een firma die al eerder met gezichtherkenning op de proppen kwam. Deze laatste zoekmogelijkheid is in beta terwijl Like.com nog in alpha stadium verkeerd maar wel al publiek te testen is. Op dit moment is het nog beperkt toch tassen, juwelen, schoenen, horloges en kleding. Aardig is dat je ook celebreties kan aanklikken: ‘laarzen zoals zij hier aanheeft’.

Deze technologie staat nu nog in de kinderschoenen maar heeft een grote toekomst. Met dit soort technologie kunnen we straks alles om ons heen gaan herkennen. We hoeven ons mobieltje er maar op te richten: We loopt daar? Van wie is die auto? Wat is dat voor een beest? Niet in de laatste plaats erg leerzaam voor kinderen. We hoeven ons mobieltje er maar op te richten en ze weten het. En vervolgens kunnen we meer informatie opvragen, het direct kopen of aanbevelen aan anderen. Dat het marketing zal veranderen staat vast. Met een druk op de knop.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Groovy! Ik heb meteen al een paar coole horloges gespot die je anders niet tegenkomt (en ik kom veel in retail... :) )

    geplaatst op
  • Very oft students want to look for the data related to already written essays. Therefore, I would offer to utilize the support of writing service. Moreover, that’s ok to use some blocks from the this good topic page.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.