De Hockeystick een nieuw bannerformaat?

De Hockeystick een nieuw bannerformaat?

De Hockeystick een nieuw bannerformaat?Vanmorgen vond ik in mijn mailbox een tip over de Hockeystick, een nieuw formaat voor online campagnes dat eind deze week in gebruik wordt genomen. De naam verwijst naar de vorm van de advertentie en beslaat twee aaneensluitende zijdes van het scherm. Als een geïnteresseerde bezoeker met zijn of haar muis over de advertentie gaat, verschijnt ook in het midden van het scherm een uiting. De Hockeystick is ontwikkeld door Adrime in samenwerking met de Telegraaf. De campagne van de Postcode Loterij die deze week start op het netwerk van de Telegraaf is de eerste die van de Hockeystick gebruik maakt. Reclamebureau OER is overigens de maker van de Postcode Loterij campagne.

Met alle respect voor nieuwe initiatieven op het gebied van online banners, maar de Hockeystick kennen we toch al een tijdje van bijvoorbeeld MSN (pdf), Versatel en RTV Company?


Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • De hockeystick die ik van MSN ken, is een verzameling van GIFjes die verwerkt worden in de template van MSN en ben je dus onderdeel geworden van de pagina. Veel aandacht doordat je boven en onder de navigatie getoond wordt. Deze hockeystick lijkt vooral bedoeld om veel ruimte te benutten waarbij de gebruiker toch gewoon de normale content kan blijven bekijken. Waarschijnlijk met de gedachte dat websites (bijna) altijd links en in het midden uitgelijnd zijn en rechts en onder dus de minste irritante plek is om gebruik van te maken van ruimte... Het is een soort extra halve lijst om de website met reclame.

    geplaatst op
  • PCM heeft dit ook al lang in haar ratecard opgenomen (zie pagina vier - de Volkskrant)

    geplaatst op
  • Fijn, je kunt dus bijna niet scrollen zonder over die banner te gaan... En dan knalt er een auto midden het beeld in! Joy... Enorm vervelend als je gewoon de rest van de pagina wilt lezen...

    geplaatst op
  • Bij banner + hockeystick heb ik hele andere associaties al kies ik persoonlijk liever voor de honkbalknuppel...

    geplaatst op
  • Leuk zo'n banner...Zo lijkt het net of een banner de website hackt (wellicht iets voor de volgende release van marketingfacts.nl?)

    Ik heb echt het idee dat dit enorm veel irritatie opwekt, maar impressies van de banner zullen de bezoekers wel krijgen.

    geplaatst op
  • Hmm, dat scrollen en de daaropvolgende banner in het midden van de pagina had ik nog niet gezien vanwege mijn scroll-muis... Leve de scroll-muis! Vond het idee wel aardig zonder die extra banner. Blijft natuurlijk wel irritant als je een beeldscherm instelling hebt die overeenkomt met de breedte van de site, want dan mis je alsnog content.

    geplaatst op
  • impressie van de banner en vervolgens een geirriteerde bezoeker, die in de toekomst de site en de adverteerder zullen associeren met opdringerig en lastig lijken mij ongewenst.
    Ook die andere advertenties, die over de tekst heen schuiven zijn bijzonder irriterend

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.