Nieuwe online stemtests

30 oktober 2006, 16:24

Na alle kritiek op de veelgebruikte Stemwijzer die ons richting moet geven in de bange dagen voor de verkiezingen zijn er sinds vandaag een paar nieuwe loten aan de stam. Writers Block Magazine introduceert een rechtse stemtest voor wie wil weten waar je in dat spectrum precies moet zijn. En ook een matchmaking test waar je antwoorden je niet naar een partij voeren, maar naar een verkiesbaar persoon die goed bij je past.

Daarnaast heeft de site ook nog een gewone stemtest gegroepeerd rondom thema’s, waarbij je zelf aan kan geven hoe zwaar je bepaalde zaken mee wil laten tellen. Sluit aardig aan bij het onderzoek naar vergelijkingssites waarbij naar voren kwam dat applicaties waarin je wegingsfactoren kunt meegeven tot een beter passend resultaat leiden: compensatie dus, in plaats van eliminatie. Deze test wordt ook gebruikt door de FNV.

Blijkbaar heeft het Instituut voor Publiek en Politiek haar verzet tegen andere stemwijzers opgegeven. Ik ben persoonlijk blij als het monopolie van de Stemwijzer doorbroken gaat worden en er meer te kiezen valt.

Antoinette Hoes is interactive strategy director & managing partner bij Leylines, een onafhankelijk bureau voor interactieve strategie & online PR en mediainzet. Ze geeft cursussen new media management bij het Post HBO programma van het Centrum voor Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht. Zij is geïnteresseerd in online communities & what makes them tick, games, AI en alle mogelijke mooie manieren van online met klanten interacteren. Leylines helpt organisaties en merken hun doelstellingen te realiseren met het inzetten van: Interactieve strategie Geintegreerde interactieve media en middelenstrategie Mediaplanning & Media-inkoop Online PR & seeding Campagne Management & Optimalisatie "We're in an information economy. They teach you that at school. What they don't tell you is that it is impossible to move, to live, to operate at any level without leaving traces, bits, seemingly meaningless fragments of personal information. Fragments that can be retrieved, amplified." (Gibson, 1988: 30)

Categorie
Tags

4 Reacties

    Christoph Kempen

    Heerlijk het K.I.S.S. principe. Je gebruikt de tools die al aanwezig zijn en je hebt in een paar uur 250.000 pageviews 🙂


    8 november 2006 om 07:43
    media

    Haha, dat idee had ik inderdaad al Christoph; erg goed gedaan! 😉


    8 november 2006 om 07:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!