ABN AMRO maakt uitglijder in Chicago
Het leven van een marketeer bij ABN AMRO gaat niet altijd over rozen. La Salle, een retail-bank van ABN AMRO die in de VS actief is, verbindt sinds 1994 zijn naam aan de marathon van Chicago. De 21e editie werd afgelopen zondag gehouden en kende met de Keniaan Robert Cheruiyot een glorieuze winnaar.
Of, nou ja, glorieus. De winnaar kwam weliswaar over de finish maar haalde halsbrekende toeren uit om de “La Salle ABN AMRO”-banner te ontwijken:
Cheruiyot maakt het overigens goed.
Mooi bericht. Ik heb deze marathon vorig jaar gelopen, toen regende het gelukkig niet.
Nu is bij het risico dat ik het lint moet kapot maken als winnaar ook niet zo groot.
Wel erg ver gezocht dit. Glijdt gewoon uit
@ Anders
Je schrijft: De winnaar kwam weliswaar over de finish maar haalde halsbrekende toeren uit om de “La Salle ABN AMRO”-banner te ontwijken.
Ik zie het probleem niet. De man glijdt uit. Het is een jarenlange traditie dat de winnaar als eerste door het lint heen loopt.
@Carl,
Ik vind je opmerking nogal suggestief. Hoe weet je dat nou? Ik denk dat degene die het lint vasthouden eerder tot de club van vrijwilligers behoren dan dat het twee ABN-Amro medewerkers zijn.
Persoonlijk denk ik dat de ABN-Amro medewerkers best een handje hadden willen helpen. Maar ja, ze konden die gozer niet bijhouden. Ze kwamen pas over de streep toen hij zijn prijs allang in ontvangst had genomen.
Goed weekend,
Arnoud
“vergezocht”
“ik zie het probleem niet”
“suggestief”
Tsja. Is het dan echt zo ver gekomen dat Marketingfacts wordt vergeleken met landelijke dagbladen, in plaats van dat het nog een weblog kan zijn met ruimte voor wat humor of ironie?
Tja Anders, vroeger was dit geen probleem. Toen werd jouw opmerking geschaard onder de categorie BURGERJOURNALISTIEK. Vandaag de dag word je serieus genomen.
Wees er trots op!
Enne, wel even rekken en strekken voordat je de volgende keer met dit soort publicaties uitglijdt .)
Groet,
Arnoud
Blijkbaar hebben de geïrriteerde happers hier niet naar het commentaar geluisterd…
@Arnoud: De winnaar van de “LaSalle Bank Chicago Marathon” glijdt uit op de finishlijn, loopt “internal and external bleeding” in zijn hoofd op, verliest zijn geheugen een tijdje en mag drie maanden niet meer sporten. En de LaSalle (ABN/AMRO) bank plaatst nog geen woord van medeleven op haar website…
@Jeroen: “Volgens mij glijdt hij uit over het matje van een subsponsor, dus kan die zich beter zorgen maken…” -> Ik heb ’t over medeleven, niet over schuld.
10/24/06 Update:
CHICAGO (AP) – Chicago Marathon winner Robert Cheruiyot left the hospital on Tuesday after spending two nights there with a mild concussion he sustained when he slipped at the finish line.
The 28-year-old had sprinted away from fellow Kenyan Daniel Njenga during the final stretch of Sunday’s race when he slipped backward and banged his head, causing internal and external bleeding. His momentum carried him across the line, making him the winner in two hours seven minutes 35 seconds.
Cheruiyot, this year’s Boston Marathon champion, was taken to Northwestern Memorial Hospital.
He had no recollection of what had happened immediately afterward and asked his coach if he had won. But his agent, Federico Rosa, said his client’s memory is intact. There were decals with the marathon’s logo at the finish line, but Rosa did not blame them for the fall. He suggested after the race and during a news conference on Monday that wet conditions, shoes and even just a lack of balance caused Cheruiyot to slip.
@ Carl,
Het enige wat ik wil zeggen, maar dit is een strikt persoonlijke reactie van mijn kant, dat je voorzichtig dient te zijn met suggestieve opmerkingen. Tenzij je aan brononderzoek hebt gedaan. De ABN heeft de atleet misschien wel op een andere meer persoonlijke manier benaderd. Heb je hier naar geïnformeerd? Wiens verantwoordelijkheid is deze glijpartij?
@Anders,
Het was mij niet duidelijk dat deze log met een humoristische ondertoon is geplaatst. Maar ja dat kan ook iets over mij zeggen. .)
Vanzelfsprekend moet er ruimte voor humor zijn.
Arnoud
Allemaal leuk en aardig maar is gewoon oud nieuws. De uitglijder was vorige week zelfs in het journaal te zien.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!