Bill is niet meer

18 oktober 2006, 07:55

Bill, de online MSN Messenger-buddy voor kleine webbetalingen van de SNS Bank stopt ermee. De reden is het tegenvallende aantal gebruikers. Momenteel gebruiken zo’n 10.000 jongeren tussen de 15 en 24 jaar de dienst, terwijl dat er 60.000 hadden moeten zijn. De 450 winkeliers die de dienst in gebruik hebben krijgen binnenkort bericht over de stopzetting.

De dienst werd in maart vorig jaar gelanceerd en heeft het dus nog geen 2 jaar volgehouden. Bron: MarketingTribune

Robert de Boer
eigenaar bij Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen. Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

12 Reacties

    ErwinVanLun

    Jammer. Ik had nog wel een kans gezien voor Bill als echte Messenger-buddy. Nu zat Bill in een tabje. Maar inmiddels is ook ABN Amro te vinden in het lijstje en geeft je je saldo (en meer niet); Yvette van de Rabobank is reuze succesvol in het geven van antwoorden over Rabobank Young Dynamics. 1+1=3 ==> Straks vraag je aan Yvette: ‘wat is mijn saldo?’. Dan hoor je – bijvoorbeeld – 12.882,21 euro. Dan zegt Yvette erbij: Je hebt nu al drie maanden meer dan 10.000 euro op je rekening staan? Wil je dat niet liever op een spaarrekening zetten. Als je dan ‘ja’ zegt, doe je dus een transactie. Hier lag een mooie taak voor Bill. Maar dan niet in een tab, want wie klikt daar nou op? Maar misschien komt er nog eens een Bill 2.0.


    18 oktober 2006 om 09:09
    van Maanen

    Kill Bill dus eigenlijk…

    Wel erg jammer want het was een goed opgezette dienst waarin SNS Bank het voortouw had genomen. Ondanks het ‘veel geschreeuw en weinig wol’ van een aantal andere banken zat dit beter in elkaar. Jammer dat de adoptie van de dienst achterbleef…


    18 oktober 2006 om 09:10
    Metin

    Heel jammer dat ze gaan stoppen als ze niet halen wat willen verdienen.


    18 oktober 2006 om 09:20
    ssmeding

    Het alternatief wordt nu aansluiten bij het iDeal-consortium?


    18 oktober 2006 om 09:28
    Robert de Boer

    @Sint: Denk het niet:

    “Gesprekken met eventuele partners of overnamekandidaten gaven volgens Dreteler geen aanleiding voor een doorstart.” (MarketingTribune)


    18 oktober 2006 om 09:32
    Kasper Katje

    Ik ben toch wel benieuwd waarom het door slechts 10.000 jongeren wordt gebruikt en of gebruiken gelijk staat aan aangemeld.

    Is er bijv. onderzocht of jongeren wel willen betalen via messenger of dit puur willen gebruiken waar het voor bedoeld is: kletsen.


    18 oktober 2006 om 09:37
    Martijn Engler

    Ik vraag me toch wel af of ik de enige was die bij het lezen van de kop aan Gates dacht… 😉


    18 oktober 2006 om 10:00
    ssmeding

    @Robert: Misschien juist wel. Dat ze geen heil meer zien in continuëring van Bill, betekent niet dat klanten van SNS er niet op rekenen dat men een andere oplossing gaat aanbieden voor online betaaltransacties. Nu het eigen product wordt stopgezet, lijkt aansluiting bij een meer succesvolle betaalmethode m.i. een logische stap.

    Een online betaalproduct zou voor een bank vandaag de dag toch net zo vanzelfsprekend moeten zijn als het aanbieden van een pinpas…


    18 oktober 2006 om 10:43
    Ditto

    Het bericht klopt niet helemaal. Bill is in maart 2005 geintroduceerd. Hij heeft het dus langer uitgehouden dan een half jaartje…


    18 oktober 2006 om 12:42
    Vincent Heidinga

    .. en nu snel aansluiting zoeken bij iDeal, anders verplaats ik m’n rekeningen..


    18 oktober 2006 om 13:41
    ewout@onedaycompany.nl

    Ja, verdikke. Zonde : SNS heeft keer op keer innovatieve diensten in de markt gezet. Maar in een land waar 3 banken de dienst uitmaken is het erg lastig om een marktstandaard neer te zetten. Toch ben ik er trots op dat ze het hebben geprobeerd.


    18 oktober 2006 om 20:02
    marc

    Daarmee maak je misschien wat minder indruk in St. Tropez, maar des te meer op ons.


    19 oktober 2006 om 10:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!