Bloggers zijn van harte welkom!

16 oktober 2006, 13:00

De Customer First beurs in Brussel wil graag bloggers ontvangen op de beurs. Ze hebben daarom een aparte ‘bloggers corner’ gecreëerd op de beursvloer, die ze de ‘Inside Editorial Hub’ noemen. Bloggers kunnen hier gratis gebruik maken van de internetverbinding of de laptop opladen. Ook worden de hele dag door interviews afgenomen in de hoek, waarbij de bloggers kunnen meeluisteren en meebloggen. Bloggers die zelf in alle rust een interview willen afnemen kunnen de hoek daar ook voor gebruiken.

Bloggers kunnen zich via de ‘bloggers welcome’ link op de website aanmelden voor een speciale pas die toegang geeft tot de hoek. De beurs hoopt zo dat meer bloggers de beurs bezoeken en er dus meer ‘free publicity’ rondom de beurs gegenereerd wordt. Slim om bloggers zo actief uit te nodigen!

Robert de Boer
eigenaar bij Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen. Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

7 Reacties

    JP De Clerck

    Leuk om te lezen Robert. Al moet ik toegeven dat het idee bij me gerijpt is toen ik op Emerce zijn eDay was en de opmerkingen van de bloggers noteerde die mee waren gereisd (by the way: het is niet mijn event, ik adviseer gewoon). Hopelijk slaat het aan maar ik hoorde vandaag toch dat er al een 13-tal mensen hadden voor ingeschreven. En jullie eigenste Marco Derksen zegde toe voor een blogworkshop en panel met 3 Belgische bloggers: Clo Willaerts (Skynet), Bert Van Wassenhove (Agency.com) en Kris Hoet (MSN). De organisatoren van de beurs beloofden alvast interviewsessies met de keynote sprekers. Misschien tot dan…


    16 oktober 2006 om 16:11
    evroekel

    Inderdaad mooi initiatief. Nu alleen niet de fout maken (zoals een niet nader te noemen partij) om bloggers uit te nodigen als ze schrijven over het event en een dag van te voren als alle postings al dagen live staan en traffic hebben gegenereerd, even doodleuk te melden per mail dat sponsoren en betalende bezoekers natuurlijk wel voorrang hebben op bloggers. Dus dat het zou kunnen gebeuren dat bepaalde zalen vol zijn voor bloggers 🙁 Maar gezien dit initiatief moet het hier wel goed komen in Brussel!


    16 oktober 2006 om 16:30
    Robert de Boer

    Kijk eens aan, dat wist ik niet eens! Ik dacht: ik schrijf maar over een belgisch initiatief, dan heeft Marco er vast niets mee te maken 😉 Zelfs dat heeft dus geen nut…

    Leuk dat het concept ook daadwerkelijk aanslaat en dat bloggers er gebruik van gaan maken. Een groot aantal events in Nederland kunnen hier denk ik een hoop van leren. Nog te weinig organisatoren denken bewust na over het ondersteunen van webloggers (en pers overigens).

    Zijn er overigens bezoekers/bloggers van Marketingfacts die de beurs willen gaan bezoeken? Misschien leuk om er met een groep(je) heen te gaan? Het lijkt mij een interessant programma en dit is wellicht een laagdrempelige (goedkope) manier om eens voorbij de Nederlandse grenzen te kijken!


    16 oktober 2006 om 17:44
    Ralf Adang

    Kan jij die datum dan wel Robert…. Volgens mij valt dat op dezelfde dag als een of andere award 😉


    16 oktober 2006 om 18:55
    robinprinsen

    hey robert, ik ben studentje maar ik wil er ook graag heen. Ik zal je even een mailtje sturen!


    16 oktober 2006 om 19:23
    robinprinsen

    Ow ik weet je mail adres niet en kan niet via ledenlijst mailen, zou je me willen mailen op robinprinsen @ gmail.com?


    16 oktober 2006 om 19:26
    JP De Clerck

    Iedereen welkom. Voor alle duidelijkheid: de ingang van het event is gratis, de kosten worden gedragen door de sponsors. het voormiddagmenu is ‘neutraal’, lees niet-gesponsorde sprekers. in de namiddag zijn er op uitzondering van enkele rondetafels (ondermeer die met Marco) overwegend workshops van sponsors. Maar ik weet van minstens de helft dat die vooral zullen focussen op de inhoud eerder dan op de commerciële bla-bla.

    Door het gratis zijn zal de show-up ook lager liggen dan bij een betalend event dus er zal plaats zijn verzekeren de organisatoren me. Typisch is de show-up voor zo een gratis event tussen de 60 en 70 % (in belgië toch).

    Tot dan…


    17 oktober 2006 om 11:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!