Waarom zou je je klant aan de knoppen zetten?

Waarom zou je je klant aan de knoppen zetten?
, Carl Mangold

Waarom zou je je klant aan de knoppen zetten?Voor de marketeers die nog moeite hebben hun chefs en/of opdrachtgevers te overtuigen van het nut en de noodzaak van brandgagement, heeft Avenue A’s Pete Stein een handig 1–2–3–tje in elkaar gedraaid:

“Once upon a time, the art and science of marketing was pretty well understood. Brand awareness was built on TV, radio and print. Consumers were a captive audience. If your advertising did its job, and your product delivered on its promises, you won. The internet has changed all of that… or has it?

True, courtesy of the internet, a few things have changed:

  • Consumer experiences are more distributed than ever.
  • Consumers are willing (and able) to engage with your brand much more deeply than before.
  • Consumers will engage in conversations about your brand whether you like it or not.
  • The cost of producing a creative product gets lower every day while new technology makes it easier.
  • So what hasn’t changed? The big idea. Great brands are still inextricably linked to great products that express clear, honest promises. Consumers still vote on those promises with their wallets.

So how do you convey the big idea in this complex new era?

 

Ironically, it’s simple—hand your brand over to your customer. Invite them to play with your brand and make it their own. Open the door and say “come on in.” With a few simple strategies, you can make your brand more consumer friendly and start reaping the benefits of give and take marketing. You have to do it in order to compete. That’s right. Go native. Release your brand to the wild.

  1. Start with the brand
  2. Know thy customer
  3. Go niche
  4. Let them mix it to their tastes
  5. Embrace evolution—fast!

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • dank voor deze tip Carl, erg interessant

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.