Waarom zou je je klant aan de knoppen zetten?

13 oktober 2006, 10:43

Waarom zou je je klant aan de knoppen zetten?Voor de marketeers die nog moeite hebben hun chefs en/of opdrachtgevers te overtuigen van het nut en de noodzaak van brandgagement, heeft Avenue A’s Pete Stein een handig 1–2–3–tje in elkaar gedraaid:

“Once upon a time, the art and science of marketing was pretty well understood. Brand awareness was built on TV, radio and print. Consumers were a captive audience. If your advertising did its job, and your product delivered on its promises, you won. The internet has changed all of that… or has it?

True, courtesy of the internet, a few things have changed:

  • Consumer experiences are more distributed than ever.
  • Consumers are willing (and able) to engage with your brand much more deeply than before.
  • Consumers will engage in conversations about your brand whether you like it or not.
  • The cost of producing a creative product gets lower every day while new technology makes it easier.
  • So what hasn’t changed? The big idea. Great brands are still inextricably linked to great products that express clear, honest promises. Consumers still vote on those promises with their wallets.

So how do you convey the big idea in this complex new era?

Ironically, it’s simple—hand your brand over to your customer. Invite them to play with your brand and make it their own. Open the door and say “come on in.” With a few simple strategies, you can make your brand more consumer friendly and start reaping the benefits of give and take marketing. You have to do it in order to compete. That’s right. Go native. Release your brand to the wild.

  1. Start with the brand
  2. Know thy customer
  3. Go niche
  4. Let them mix it to their tastes
  5. Embrace evolution—fast!
Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Annet

    dank voor deze tip Carl, erg interessant


    14 oktober 2006 om 07:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!