Behoefte aan selectief reclameverbod groeit

Behoefte aan selectief reclameverbod groeit
, Upstream
@marcoderksen

Behoefte aan selectief reclameverbod groeitEen derde van de Nederlanders wil zelf kunnen kiezen welke reclame ze per post of internet wel of niet ontvangen. Dat blijkt uit deze week gepubliceerd onderzoek van de stichting Infofilter. Volgens deze organisatie groeit de behoefte aan selectieve blokkades.

‘Uit ons onderzoek blijkt dat het volledig blokkeren van commerciële informatie, zoals een aantal politieke partijen dit voorstaat, niet meer van deze tijd is. De grootste irritatie ontstaat doordat consumenten ‘s avonds vrij laat gebeld worden over een onderwerp dat ze niet interesseert’, aldus Paul Nouwen, voorzitter van Infofilter. Infofilter heeft het onderzoek opgezet omdat ze steeds vaker het verzoek kreeg voor gedeeltelijke blokkades. Een kleine 1,5 miljoen mensen heeft zich via deze stichting gevrijwaard van ongevraagde reclame of telefonische marktonderzoeken van bedrijven en een groot aantal goede doelen (via: Zibb.nl).


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.