21Minuten.nl: 50.000 meningen na één week

27 september 2006, 05:26

Vorige week was ik al onder de indruk van de mooie resultaten op het 21 minuten onderzoek van Mc Kinsey en diverse partners. Deze week maakt Mc Kinsey bekend dat er al 50.000 Nederlanders hun mening hebben gegeven: Binnen één week na de start van het onderzoek hebben al meer dan 50.000 Nederlanders de vragenlijst van 21minuten.nl ingevuld. Het initiatief stevent af op een record aantal deelnemers. Vorig jaar stond de teller na één week op 15.000 en deden in twee maanden tijd 150.000 mensen mee aan de vragenlijst.

“Nederlanders vinden het belangrijk om hun mening te geven, juist nu de verkiezingen er aan komen. Ook de vele publiciteit rond de uitkomsten van vorig jaar heeft geholpen om mensen enthousiast te maken de vragenlijst in te vullen. Wij zijn, samen met de andere initiatiefnemers van 21minuten.nl, erg blij met deze mijlpaal en het signaal dat het geeft over de betrokkenheid van Nederlanders,” zegt Wiebe Draijer, Office Manager van McKinsey&Company in Nederland.

Net als in 2005 krijgen alle Nederlanders weer de kans om hun mening te geven over de toekomst van de Nederlandse economie en maatschappij. Onderwerpen die aan bod komen zijn bijvoorbeeld de AOW, het versoepelen van het ontslagrecht, de hypotheekrenteaftrek, en selectie aan de poort bij universiteiten. De resultaten van het onderzoek worden begin november, voor de start van de verkiezingsdebatten, bekendgemaakt.

21minuten.nl is een onafhankelijk en belangeloos initiatief van McKinsey&Company, Planet Internet, NRC Handelsblad, AD, MSN, FHV BBDO en wordt ondersteund door Porter Novelli, RTL Nederland, SBS Broadcasting,de STER, Ebay NL en Marktplaats.

Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl. Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie. Projecten: Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk) Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007) Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006) Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina Alle persberichten van ilse media Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter) ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006) Sponsoring door ilse media van Picnic '06 TV-campagne voor ilse mail (januari 2004) Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003) Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"

Categorie
Tags

4 Reacties

    Mark

    De laatste link werkt niet. Er ontbreekt een ‘n’ in de url.

    Groeten, Mark


    27 september 2006 om 09:05
    Marian

    Lianne was natuurlijk wat gehaast vanmorgen om laatste puntjes op de i te zetten voor ilse-feestje van vanmiddag 😉


    27 september 2006 om 10:22
    Lennert

    Mooi resultaat! Bekende url trouwens http://www.21minuten.nl, doet mij sterk denken aan http://www.20minutos.es, de Spaanse concurrent van Metro en verschijnt zowel gratis als dagblad als real time nieuws op de gelijknamige website. Komt er als spin-off ook een nieuwe concurrent bij voor Spits en Metro op de Nederlandse markt gezien de participatie van de PCM dagbladen in het project met een url die nu snel bekend wordt of berust de gelijkenis louter op toeval?


    27 september 2006 om 14:02
    media

    Heb de link inmiddels aangepast Mark!


    28 september 2006 om 04:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!