• Mobile
    wordt gesponsord door

KPN lanceert mobiel netwerk voor de Turkse gemeenschap

KPN lanceert mobiel netwerk voor de Turkse gemeenschap
, ING Groep
@evr

KPN lanceert vandaag onder de naam Ay Yildiz (op dit moment nog niet actief

) een nieuw merk voor mobiel bellen in Nederland, gericht op de Turkse gemeenschap. Ay Yildiz biedt niet alleen bijzondere tarieven voor bellen naar Turkije met een prepay-kaart, maar ook voor onderling bellen met andere AY YILDIZ klanten in Nederland. Alle communicatiemiddelen worden in het Nederlands en Turks aangeboden. Ook bij de helpdesk kunnen klanten in het Turks of Nederlands te woord gestaan worden. Nederland telt momenteel 358.000 Turken. Zij vormen de grootste groep allochtonen. (bron: foguz)

Bellen naar Turkije vanuit Nederland kan vanaf 17 cent per minuut. Ay Yildiz klanten in Nederland die elkaar onderling bellen, betalen standaard 7 cent per minuut. SMS-berichten kosten 15 cent. Ay Yildiz zal naast de traditionele verkooppunten als Primafoon en internet ook verkrijgbaar zijn bij specifieke Turkse verkooppunten zoals belhuizen, moskeeën en Turkse winkels.

Marco Visser, directeur KPN Mobiel Nederland, legt uit: “Met de introductie van AY YILDIZ geeft KPN verder invulling aan zijn multibrand- en segmenteringstrategie. Wij willen namelijk meer op maat gemaakte aanbiedingen ontwikkelen voor specifieke marktsegmenten en daarmee in de behoeftes van specifieke doelgroepen voorzien. AY YILDIZ voorziet in een behoefte van de Turkse gemeenschap, namelijk Goedkoop bellen met familie en vrienden.””.

Ligt het aan mij of horen we de laatste tijd steeds minder over etnomarketing?

Bron: persbericht KPN


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Toevallig was ik gisteren aanwezig op het Taste of Cultures-festival in Arnhem en liep daar tegen een kraampje aan van Lebara Mobile die volgens mij een vergelijkbare dienst levert:

    geplaatst op
  • Wat ik hiermee overigens impliciet wil zeggen is dat er wel degelijk aan etnomarketing wordt gedaan maar dat dit vooral offline gebeurt (zoals op festivals).

    geplaatst op
  • De Belgische dochteronderneming van KPN, BASE, heeft overigens al jaren Ay Yildiz in portfolio.

    Zie http://www.base.be/BASE/nl/Home/Producten/Prepaid/AY_Yildiz/page.aspx/1113 voor meer info.

    Daarnaast hebben ze ook CHIama, voor de Italianen.

    geplaatst op
  • De tarieven zijn niet echt schokkend t.o.v. Lebara en Ortel voor bellen naar Turkije.

    Lebara:
    vaste lijn 18 cent per minuut
    mobiel 26 cent per minuut
    SMS naar NL/Turkije: 12 cent per minuut

    Ortel:
    vaste lijn 20 cent per minuut
    mobiel 28 cent per minuut
    SMS naar NL/Turkije: 15 cent per minuut

    Ay yildiz abonnement?
    Waarschijnlijk wel interessant als 'Ay yildiz' abonnementen gaat aanbieden met luxe Nokia toestellen. Een Nokia 8800 of N80 verkoopt denk best lekker met abonnement met voordelen voor Turkse Nederlanders.

    geplaatst op
  • voor Lebara en Ayyildiz, kochten de meeste allochtonen een soort pre-piad kaart,waarmee je naar een telefooncel moest. Dat waren pas tijden. Met feestdagen lange rijen voor die groene hokjes! :)

    geplaatst op
  • @Marco: die foto had ik zien langskomen in de rss-feed, dacht eerst dat het een stand was van een andere partij gezien de bekende blauwe kleur maar da's beroepsafwijking ;-) Overigens wel vreemd dat etnomarketing vooral offline zou gebeuren als allochtonen meer internetten dan Nederlanders.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.