
Vandaag heeft de Saturn divisie van General Motors een nieuwe campagne gelanceerd waarbij verschillende producten en services van Google, waaronder Google Earth en geo-targeting, zijn geïntegreerd. Via click-to-play video ads in het Google netwerk krijgen bezoekers, die woonachtig zijn in één van de 22 deelnemende plaatsen met een Saturn-dealer, een speciale banner te zien voor Aura het nieuwe model van Saturn. Als de bezoeker klikt op de banner wordt er vanuit de ruimte ingezoomd naar de dichtsbijzijnde dealer. De deuren van de virtuele dealer gaan vervolgens open en een videoclip wordt gestart met de general manager van die dealer, die uitleg geeft over het nieuwe model. De video eindigt naast de auto met de nodige mogelijkheden, zoals detailviews, het printen van een routekaartje via Google Maps etc.
Afgelopen vrijdag stond er een artikel in the New York Times over deze campagne, maar nergens was een demo te vinden. Goodby, Silverstein & Partners, verantwoordelijk voor de productie van het geheel, mailde mij net (thanks Mike!) echter deze link die een goede indruk geeft van het geheel. Met een artikel in the New York Times had ik er overigens iets meer van verwacht, maar afgezien daarvan een mooie campagne.